به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد فدایی صبح جمعه در جلسه ستاد انتخابات استان کرمان بیان داشت: انتخابات در شرایطی مناسب، آرام و خوب با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط در حال برگزاری است و امیدواریم که به خوبی به پایان برسد و همه از برگزاری انتخابات راضی باشند.

وی افزود: در حال حاضر از ۱۹۰ نامزد تأیید صلاحیت شده ۸۷ نفر در رقابت انتخاباتی حضور دارند و از آنان بابت این حضور تشکر می‌کنم.

استاندار کرمان گفت: در استان کرمان تقریباً برای همه سلایق و گرایش‌ها کاندیداهای مورد نظر داریم و رقابت در سطح شهر کرمان به خوبی برگزار می‌شود.

فدایی تصریح کرد: اهمیت مجلس و قانونگذاری در کشور بسیار مهم است ضمن این که نظام جمهوری اسلامی از سه قوه قضائیه، مقننه و مجریه تشکیل شده اما دو قوه دیگر کارهایشان وابسته به مقننه است.

وی یادآور شد همانطور که امام راحل (ره) فرمودند «مجلس در رأس همه امور است» مجلس می‌تواند با تصویب قوانینی بهتر پاسخگوی مردم و نیازهای جامعه و حل مشکلات مردم باشد و قطعاً مردم به این نکته توجه دارند و می‌توانند با انتخاب نمایندگان مناسب مجلسی قوی‌تر داشته باشند.

استاندار کرمان گفت: حضور مردم در انتخابات تنها حضور پای صندوق‌های نیست بلکه حضور ملی و جهانی دارد زیرا این حضور اعلام بیعت دوباره با انقلاب اسلامی است و از طرفی هر چه تعداد آرای نمایندگانی که وارد مجلس می‌شوند بیشتر باشد پشتوانه مردمی قوی‌تری دارند و در مجامع ملی بهتر و مقتدرتر می‌توانیم حضور پیدا کنیم و از منافع ملی دفاع کنیم.

فدایی تعداد شعب اخذ رأی در استان کرمان را دو هزار و ۲۴۹ شعبه ذکر کرد و گفت: در این استان بیش از دو میلیون ۱۶۵ هزار و ۹۹۱ نفر با میانگین سنی ۴۹ سال که واجد شرایط رأی دادن هستند وجود دارد.

وی افزود: ۷۷ درصد افراد واجد شرایط رأی دادن مدرک کارشناسی، ۲۰ درصد مدرک دکترا و ۳ درصد مدرک حوزوی دارند.

استاندار کرمان گفت: تا الان گزارش نگران کننده‌ای از محل اخذ آرا نداشتیم و کارها به خوبی پیش می‌رود.

وی در خصوص سوال خبرنگاری مبنی بر این که شایعاتی در خصوص وجود کرونا و این که افراد با وسایل شخصی و از جمله خودکار حضور یابند وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون گزارشی از وجود کرونا در کرمان نداشتیم ضمن این که از یک ماه پیش آموزش‌های لازم برای همه در نظر گرفته شده و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1359896
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.