شهاب اسدی روز پنجشنبه در حاشیه نشست آموزش نحوه صدور آرا هیات های تشخیص حل اختلاف و کمیته های سخت و زیان آور ادارات کار و آثار آن در سازمان تامین اجتماعی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یازدهمین نشست است که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و دیوان عدالت اداری در استان کرمان برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این نشست را ایجاد تبادل نظر و بحث بین هیات‌های تشخیص حل اختلاف، بهره‌برداری از نظر قضات دیوان عدالت اداری و حفظ حقوق بیمه‌شدگان در صندوق تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: این نشست با پنل تخصصی با حضور معاون دفتر حقوقی، اعضای هیات‌های ادارات فنی و مستمری‌ها و واحد نام نویسی سازمان تامین اجتماعی برگزار شد که هریک در حوزه‌های تحصصی آموزش‌های خود را ارائه دادند.
معاون دفتر حقوقی سازمان تامین اجتماعی در خصوص کمیته‌های سخت و زیان‌آور تصریح کرد: با حضور اعضا هیات‌های مشاغل سخت و زیان آور آرا صادره در این خصوص را از جمله آرا شماره ۹۰ و ۹۵ دیوان عدالت اداری رسیدگی می‌شود.
اسدی با بیان اینکه کمیته‌های مشاغل و سخت و زیان آور فقط در رابطه با اینکه شغل سخت و زیان آور است اظهار نظر می‌کند ادامه داد: در نهایت به دیوان عدالت اداری به این مورد رسیدگی می‌شود.
وی با اشاره اینکه مشاغل سخت و زیان‌آور در ۲ گروه الف و ب دسته‌بندی شده‌اند بیان داشت: گروه الف مشاغلی هستند که ذاتاً سخت و زیان آور نیستند یعنی محیط پو شرایط آن‌ها سخت است که قابل تغییر و برداشت را دارد و در قانون پیش‌بینی شده تا ۲ سال کارفرما مهلت دارد اوصاف شغل و محیط کار را درست کند.
معاون دفتر حقوقی سازمان تامین اجتماعی بیان داشت: گروه ب مشاغلی هستند که ماهیت شغل سخت و زیان‌آور و ثابت و احصا شده هستند و به طور مثال کارگران معادن به دلیل اینکه در اعماق زمین کار می کنند در این دسته قرار می‌گیرند.
اسدی با اشاره به پرونده‌های دعاوی مشاغل سخت و زیان آور گفت: حدود سه تا چهار درصد از کل دعاوی که علیه سازمان تامین اجتماعی دردیوان عدالت اداری تشکیل می‌شوند مختص به مشاغل سخت و زیان آور هستند و البته عدد قابل ملاحظه‌ای است.

نشست آموزش نحوه صدور آرا هیات های تشخیص حل اختلاف و کمیته های سخت و زیان آور ادارات کار و آثار آن در سازمان تامین اجتماعی در روز پنجشنبه با حضور معاون قضایی در امور کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری و ۲ تن از قضات همراه، معاون دفتر حقوقی، اعضای هیات‌های ادارات فنی و مستمری‌ها و واحد نام نویسی سازمان تامین اجتماعی در تالار برق کرمان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.