سرهنگ محمد زهرایی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: گروه های جهادی برای صیانت،  در سازمان بسیج قرار گرفته اند تا مورد سوء استفاده گروه های سیاسی و جناحی قرار نگیرند و به این منظور است که کادر سازی نیورهای طراز انقلاب اسلامی نیز از میان آنها انجام شود.

وی بیان کرد:  بسیج در بیش از ۳۰۰ محله در حاشیه شهرها فعالیت دارد اما  باید به گونه ای کار کنیم تا این مناطق برای مهاجرت جذاب نشود و از سوی دیگر تبدیل به محل امن شهروندی شوند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار داشت:  ۱۵ هزار و ۴۵۰ صندوق قرض الحسنه در کشور شکل گرفته و ۷۰۰ هزار نفر در این شبکه های محلی عضو هستند و تاکنون ۲۹ هزار شغل ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: هدف از تشکیل صندوق های قرض الحسنه  پیوند اجتماعی بین مردم بوده و حرکت به سمت اشتغالزایی پایدار است و  تلاش می کنیم برای سال آینده یک هزار تعاونی خروجی داشته باشیم.

سرهنگ زهرایی با بیان اینکه شوراهای جهادی شهرستانی و مجامع استانی را تعریف کرده ایم افزود: ۵۰۰ شهرستان صاحب شورای جهادی هستند و  انتخابات مجمع کشوری در ۱۷ بهمن ماه برگزار می شود.

وی گفت: در دیدار با مقام معظم رهبری فرمودند که باید گفتمان جهادی به گفتمان عمومی در میان جوانان تبدیل شود و باید الگوها را شناسایی کنیم تا به مردم معرفی شوند.

رییس سازمان بیسج سازندگی کشور تاکید کرد: کمپین فشار حداکثری علیه ایران اسلامی از جنبه تهاجم اقتصادی، فرهنگی، سیاسی عبور کرده و همه تیرهایی که استکبار داشته رها شده و آخرین تیر را می زند که قشر آسیب پذیر را که پای انقلاب بوده و در بزنگاه ها با جانفشانی خود نهال انقلاب را آبیاری کرده اند را به اعتراض بکشاند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سوءمدیریت برخی مسوولان که در چند سال اخیر رخ داده است که به این مسائل دامن می زند و برخی دنبال این هستند که نا امیدی را در جامعه ترویج کنند.

زهرایی تصریح کرد: دشمن همه قوای خود را جمع کرده که مرم را نا امید کند و نا امید کردن یک اصل برای دشمن است تا نشان بدهند نظام کارآمد است و اگر فساد در یک درصدی از مسوولان وجود دارد بگویند همه فاسد شده اند.

وی گفت: برخی از آسیب ها دارد تبدیل به تهدید می شود که باید فعالان عرصه رسانه و فضای مجازی خیلی به این مساله توجه کنند و  به عنوان مثال دشمن از موج بیکاری و اعتراضاتی که اغلب به حق است سوءاستفاده می کند.  

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: سپاه و بسیج یکی از اولویت های خود را محرومیت زدایی گذاشته و این مساله از رسالت خارج شده و ماموریت است و تعهد داریم که با نقشه راه پیش برویم.

وی بیان کرد: اخیرا در هیات رییسه کل سپاه برای همه یگان های مستقر در استان ها تعیین خط حد تعریف شده تا یگان ها در محلات حاشیه شهر، روستا و دهستان محرومیت زدایی و  امیدآفرینی کنند.

سرهنگ زهرایی با بیان اینکه تفکر جهادی مهم تر از تشکل جهادی است تاکید کرد: هرچه انقلابی‌ها و جهادی ها تلاش می کنند محرومیت زدایی بکنند، محرومیت زایی پیشی می گیرد، زیرا محرومیت نسبی است و با تکنولوژی رشد می کند.

وی گفت: در بخش دستورالعمل ها و قوانین محرومیت زدایی کار نکرده ایم. باید افرادی را بگذاریم که به نفع مردم کار کنند و انتخابات خیلی مهم است تا مجلس انقلابی داشته باشیم و قوانینی وضع کنیم که به نفع مردم کار کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.