به گزارش ایرنا، فرماندار جیرفت در آیین بهره برداری از طرح های هفته دولت اظهار داشت: برق رسانی به ۱۲ روستای این شهرستان با اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد ریال توسط شرکت توزیع نیروی برق به بهره برداری رسید.

ابوذر عطاپور وزیری اضافه کرد: این طرح که با شعار خدمت رسانی صنعت برق در روستاها اجرا شده هم اکنون ۱۱۳ خانوار روستایی را از نعمت برق بهره مند کرده است.

وی گفت: طرح ۴۵۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی گل محمدی هم با ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض دولتی و ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات توسعه مشاغل روستایی و آورده سرمایه گذاران به بهره برداری رسید.

فرماندار جیرفت با تاکید بر لزوم توسعه مزارع گیاهان دارویی ادامه داد: کشت گل محمدی در منطقه کم آب جنوب کرمان، توجیه اقتصادی دارد چرا که با کشت این محصول حدود ۷۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

عطاپور وزیری همچنین در آیین بهره برداری از سامانه ۵۰۰ هکتاری آبیاری قطره ای در مسیر جاده ساردوئیه اظهار داشت: این سامانه با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: در حوزه سامانه های آبیاری نوین، به هر هکتار مزرعه ۱۳۰ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت شده است.

فرماندار جیرفت همچنین عملیات اجرایی طرح تعریض و بهسازی محور مواصلاتی ساردوئیه به رابر را با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال آغاز کرد.

وی در این آیین گفت: این طرح ۱۸ کیلومتری باید در مدت ۲۴ ماه به بهره برداری برسد.

عطاپور وزیری اضافه کرد: این جاده، یکی از محورهای گردشگری به سمت شهرستانهای بافت و سیرجان است و علاوه بر توسعه صنعت گردشگری، تاثیر زیادی بر کاهش تصادفات خواهد داشت.

در هفته دولت ۱۹۰ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر سه هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

۷۴۵۰/۷۴۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.