به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، مهدی بخشی در نشست شورای معاونان دادگستری استان کرمان افزود: بازدید از زندان های استان در راستای دستور دادستان کل کشور مبنی بر بررسی وضعیت زندانیان مهریه انجام شد.
وی ادامه داد: در اجرای دستور ریاست قوه قضائیه، تذکرات لازم به منظور رسیدگی خارج از نوبت به دادخواست های اعسار این زندانیان و درخواست تعدیل آنها داده شد.
معاون برنامه ریزی و توسعه قضایی دادگستری استان کرمان گفت: در مجموع شاهد سیر نزولی تعداد زندانیان مهریه در چند ماه اخیر در زندانه ای استان کرمان هستیم.
وی به افزایش آمار نرخ رسیدگی ها در دادگستری استان کرمان اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ رسیدگی موجب کاهش موجودی پرونده های استان، کاهش اطاله دادرسی و نتیجتا کاهش مدت زمان رسیدگی و تسریع در اتخاذ تصمیم توسط محاکم می شود.
وی اظهار داشت: دادگاه های خانواده استان کرمان با نرخ رسیدگی 111 درصد، رتبه دوم کشوری را در این رابطه به خود اختصاص داده اند.
این مقام قضایی عنوان کرد: در مجموع نرخ رسیدگی در دادسراهای عمومی و انقلاب کرمان 103 درصد و پنج درصد بیشتر از متوسط کشوری است.
وی گفت: نرخ شاخص رسیدگی به پرونده ها در محاکم تجدیدنظر کرمان 109 درصد است و دادگاه های تجدیدنظر استان کرمان نیز موفق شده 9 درصد بیشتر از متوسط کشوری به پرونده ها رسیدگی کند.
بخشی عنوان کرد: شاخص نرخ رسیدگی به پرونده های قضایی در دادگاه های کیفری یک، استان کرمان 109 درصد و متوسط کشوری 90 درصد است.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.