به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادخدا سالاری اظهار داشت: قانون گذار در ماده 286 قانون مجازات اسلامی هرگونه اقدامی که موجب اخلال در نظم عمومی کشور شود را به عنوان محاربه و افساد فی الارض جرم انگاری کرده است.
وی افزود: افراد فریب خورده یا معاندی که با قصد اخلال در تامین مایحتاج عمومی مردم اقدام به سنگ پراکنی و تخریب کامیون های حامل لوازم ضروری مردم می کند و از این طریق نظم و امنیت جامعه را برهم می زنند، اقدامات آنان در قالب و عنوان حد محاربه و از این حیث به عنوان مفسد فی الارض شناخته می شوند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بیان کرد: در صورتی که اقدامات این فریب خوردگان در شمول محاربه قرار نگیرد طبق ماده 610 قانون مجازات اسلامی باب تعزیرات، از جهت اقدام علیه امنیت داخلی کشور به 2 تا پنج سال حبس و از باب اخلال در نظم طبق ماده 618 به سه تا یک سال و 74 ضربه شلاق و من باب تخریب اموال طبق ماده 677 به 6 ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.
وی تصریح کرد: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور به عنوان شاهراه اصلی شمال و مرکز به جنوب و از طرفی به عنوان شاهراه شرق به غرب کشور محسوب می شود و روزانه صدها کامیون در مسیرهای ترانزیتی استان در حال تردد هستند که امنیت مطلوب و عالی از این حیث در کرمان حکم فرما است.
سالاری با تاکید بر اینکه کوچک ترین دغدغه امنیتی در زمینه ناوگان حمل و نقل در استان کرمان وجود ندارد افزود: طبق گزارشات نهادهای امنیتی و انتظامی ترددهای روزانه در محورهای مواصلاتی استان با امنیت کامل در حال انجام است.
** تعدادی از اخلال گران ناوگان حمل و نقل در کرمان بازداشت شدند
دادستان کرمان اعلام کرد: تعدادی کمی از افراد فریب خورده ای که تحت تاثیر القائات معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرتکب چند مورد سنگ پراکنی و تخریب و اخلال جزئی شده بودند با اقدامات سریع و بموقع پلیس و دستگاه های امنیتی دستگیر و پرونده آنان در حال تحقیقات تکمیلی در مراجع قضایی هستند.
سالاری تصریح کرد: عمل این افراد که از طریق اخلال در ناوگان حمل و نقل کشور موجب ناامنی اقتصادی و اخلال در تامین مایحتاج ضروری مردم می شود همانند اعمالی است که عناصر تکفیری در 31 شهریور در اهواز انجام دادند و هدف هر دوی این جماعت ایجاد ناامنی در کشور است.
**رانندگان قشر نجیب و زحمتکش جامعه هستند و تامین نیازهای ضروری کامیون داران ضرورت دارد
دادستان کرمان گفت: با وجود فراخوان های گسترده عناصر بیگانه و استکبار جهانی، قشر زحمت کش و نجیب کامیون داران و رانندگان استان به فراخوان های دشمنان این کشور ترتیب اثر نداده و در راستای عمران و آبادانی کشور مشغول به فعالیت هستند.
سالاری تاکید کرد: ضرورت دارد؛ متولیان امر و دستگاه های ذیربط اقدامات مقتضی در راستای تامین نیازهای ضروری کامیون داران از جمله تامین لاستیک و لوازم یدکی را انجام داده تا خدمت رسانی این قشر زحمتکش و نجیب دچار نقص نشود.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.