به گزارش ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی روز یکشنبه در جلسه کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان کرمانشاه در دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: امسال زیرساخت ها به ویژه بیمارستان های مسیر به دلیل زلزله آسیب دیده و این مساله از چالش های پیش روی ما خواهد بود اما خوشبختانه بیمارستان قصرشیرین را تا زمان مراسم اربعین نوسازی می کنیم.
وی خدمات رسانی در اربعین حسینی (ع ) را خدمت در بزرگترین تجمع انسانی پیش رو دانست و گفت: در این زمان افراد زیادی در روزهای محدود تردد خواهند کرد و ما باید در این موقعیت ویژه از به وجود آمدن چالش های احتمالی در خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی جلوگیری کنیم.
مرادی با بیان اینکه برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی هماهنگی زیادی لازم است تا مشکلی پیش نیاید، افزود: فرماندهی واحد و تبعیت از آن بسیار مهم است و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بهداشت و درمان اربعین، برنامه ریزی و سیاستگذاری لازم را انجام خواهد داد.
او تجربه سال گذشته را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: نکته مهم جلوگیری از موازی کاری است که به جای تقویت و ارتقاء خدمات و مولفه ها موجب کندی کار می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در بحث اربعین سه نوع آمادگی لازم داریم ، گفت: ما در سه حوزه آمادگی بهداشتی ، امداد رسانی و آمادگی درمانی مشغول برنامه ریزی هستیم ضمن اینکه باید برای آموزش سلامت به زائرین برنامه ریزی کرده و در این راه از ظرفیت دانشگاه های دیگر نیز استفاده کنیم.
مرادی همچنین با اشاره به مدنظر قرار دادن مشکلات مالی کشور نیز افزود: باید صرفه جویی و مدیریت هزینه ها و امکانات را جدی بگیریم.
با توجه به حضور بیش از 2 میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین، در صورت بازگشایی مرز خسروی و اینکه این مرز با 300 کیلومتر فاصله، نزدیکترین نقطه به کربلای معلاست، پیش بینی می شود بیش از 500 هزار زائر بتوانند از این طریق به عتبات عالیات سفر کنند.
اربعین حسینی، امسال طبق تقویم روز سه شنبه هشتم آبان مصادف با 20 صفر خواهد بود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.