به گزارش ایرنا؛ محمدحسین صادقی چهارشنبه شب در مراسم تقدیر از اکیپ بررسی صحنه جرم استان کرمانشاه، افزود: ادله معنوی این قابلیت را دارد به قاضی و عوامل دخیل در دادرسی یقین دهد که جنایتی رخ داده یا خیر؟ و توسط چه کسی واقع شده است؟ اقرار یا شهادت چقدر با واقع منطبق است؟
او به اهمیت حفظ صحنه جرم اشاره کرد و گفت: آثاری که در صحنه جرم وجود دارد باید به دقت تمام محافظت شود.
وی تاکید کرد: علاوه بر داشتن نیروهای کارآمد و با انگیزه، استفاده از فن آوری و مجهز شدن به آخرین یافته های علم بررسی صحنه جرم را باید مورد توجه قرار داد.
صادقی یادآورشد: همچنین یکی از اولویت های فعلی پزشکی قانونی کرمانشاه استفاده از بانک اطلاعات ژنتیک است که باید برای مجرمان حرفه ای به ویژه در جرایم خشن داشته باشیم.
وی با بیان اینکه حضور در صحنه وقایع جنایی سایش های روانی وعاطفی و آثاری دارد که در سایر حوزه ها مشاهده نمی شود، اظهار داشت: موضوعات جنایی، مستقیما با احساس امنیت در جامعه ارتباط دارد و می تواند یکی از شاخص های مهم برآورد وضعیت تلقی شود.
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه گفت: پژوهشی در خصوص واکاوی وقایع جنایی استان در بازه زمانی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون در دست تدوین است که می تواند در ترسیم نمایی واقعی برای برنامه ریزی ها محل رجوع و مرجع قابل اتکایی باشد.
صادقی افزود: برآیند تحقیقات از این دست در طراحی و ارائه نسخه های پیشگیرانه بسیار قابل استفاده است.
وی تاکید کرد: هرچه تعداد وقایع جنایی که مرتکب آنها متواری است در استان کمتر باشد یا فاصله وقوع بزه تا دستیابی به متهم کوتاه ترباشد از عملکرد مثبت در این بخش حکایت دارد.
وی تصریح کرد: امکان اینکه کسی مرتکب جنایتی شود و ردی از خود بر جا نگذارد بسیار کم است، لکین باید به ابزار علمی دقیق و فنآوری روز کشف جرم مجهز باشیم.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 2 هزار و 622 روستا و 32 شهر سکونت دارند.
نیمی از از این جمعیت در شهر کرمانشاه به عنوان مرکز استان ساکن هستند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.