به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن صحرایی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: هزینه ساخت این ضریح از محل نذورات و کمک های نقدی و غیرنقدی مردم کرمانشاه تامین شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات یک نهاد کاملا مردمی است، اظهار داشت: برای ساخت و بازسازی، مرمت، توسعه صحن ها و زیباسازی بقاع های متبرکه، هیچ کمکی از دولت گرفته نمی شود.
صحرایی یکی از اهداف اصلی ستاد بازسازی عتبات عالیات را ساماندهی کمک های نقدی و غیرنقدی مردم دانست و گفت: استان کرمانشاه از سال 84 که ستاد بازسازی عتبات آن تشکیل شده تاکنون 700 نفر را در قالب 46 گروه متخصص برای بازسازی حرم های مطهر به عراق اعزام کرده است.
وی اظهار کرد: ساخت 2 پروژه مهم درب صحن امام زمان (عج) در سامرا، بازسازی گنبد حرمین عسکرین در کاظمین، توسعه صحن حضرت زهرا (س) در حرم مطهر امیرالمومنین (ع) روشنایی بین الحرمین و ساخت چند درب از حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از محل وجوهات مردم کرمانشاه به یادگار مانده است.

** بازگشایی مرز خسروی در اربعین قطعی نیست
مدیر ستاد بازسازی عتبات کرمانشاه در ادامه با اشاره به قول مقامات عراقی برای بازگشایی مرز خسروی در اربعین سال جاری گفت: امیدواریم امسال این امر تحقق یابد ولی تاکنون قطعی نشده است.
صحرایی، کرمانشاه را نزدیکترین استان ها به بقاع متبرکه عراق دانست و گفت: مردم این استان در طول تاریخ همیشه میزبان و پذیرای زوار عتبات عالیات بوده و در کمک به بازسازی مکانهای مقدس پیشرو بوده اند.
او با اشاره به افزایش چشمگیر زوار اربعین در سال های گذشته گفت: در ایام اربعین سه میلیون زوار به استان کرمانشاه وارد و خارج می شوند، ساماندهی و شناسنامه کردن موکب ها و ایستگاه های صلواتی و اقامتگاه ها را یکی از وظایف اصلی ستاد عتبات عالیات عنوان کرد.
وی اضافه کرد: از هم اکنون ثبت نام برای احداث ایستگاه صلواتی، موکب و مکان های پذیرایی زوار اربعین سال جاری شروع شده است.
وی همچنین یکی از وظایف ستاد بازسازی عتبات عالیات را جذب مشارکت های مردمی، نذورات و کمک نقدی و غیرنقدی مردم کرمانشاه به زوار اربعین دانست.
وی از مردم خواست نذورات نقدی خود را به شماره حساب 0110363184000 در بانک ملی و یا شماره کارت حساب 581211888888881 بانک قرالحسنه مهر ایران و شماره حساب 10527578831 بانک رسالت واریز کنند.
وی همچنین از مردم درخواست کرد، برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 38255050 در ستاد عتبات عالیات تماس بگیرند و کارکنان ستاد در ایام محرم از ساعت هشت صبح تا هفت غروب آماده پاسخگویی به سئوالات مردم استان هستند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در غرب ایران 311 کیلومتر با عراق هم مرز دارد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.