افشین صفوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: کشاورزان مناطق گرمسیری کرمانشاه از چند روز گذشته برداشت چغند را آغاز کرده اند و به ترتیب دیگر مناطق استان نیز برداشت چغندر را آغاز می کنند.
وی با بیان اینکه بیشتر مزارع چغند پاییزه کرمانشاه در مناطق زلزله زده هستند، گفت: 2 کارخانه قند بیستون و اسلام آباد غرب چغندر تولیدی در استان را از کشاورزان خریداری می کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه عنوان کرد: از مدیران این 2 کارخانه خواسته شده است که با اولویت مناطق زلزله زده طلب چغندرکاران را در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز چندی پیش اعلام کرد که سالانه 600 هزار تن محصول چغندر قند در استان تولید و توسط کارخانه‌های قند داخل و خارج استان خریداری می‌شود.
خسرو شهبازی خاطرنشان کرد: ظرفیت کارخانه قند بیستون 200 هزار تن و اسلام آبادغرب 120 هزار تن بوده که در مجموع 320 هزار تن می باشد.
وی افزود: سالیانه در استان 280 هزار تن چغندر قند مازاد بر ظرفیت کارخانه‌های داخل استان تولید و به کارخانه‌های قند نقش جهان اصفهان، قزوین، قند اصفهان، همدان و شهرکرد ارسال می شود.
وی اظهار داشت: هرسال قبل از شروع فصل کشت جلسات برنامه ریزی کشت چغندرقند با حضور مدیران کارخانه‌های قند فوق و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی از آن برداشت می شود.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.