مریم رجبی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تعداد تماس های تلفنی موفق با مشاوره تلفنی بهزیستی در سال 95 به میزان 17 هزار و 44 تماس بوده است.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی برای دسترسی عموم مردم به خدمات مشاوره و روانشناختی، امکان مشاوره تلفنی را برای استفاده کاربران فراهم کرده است.
به گفته این مسئول، مشاوره تلفنی به این معنی است که تعاملی بین تماس گیرنده و مشاور از طریق تلفن صورت گیرد که در جهت برطرف کردن نیازهای فوری تماس گیرندگان، تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی آنها باشد.
رجبی یادآور شد، مشاور کمک می کند تا تماس گیرنده نیازهای خود را مشخص کند و راه حلی برای مسایل خود بیابد و توانایی تصمیم گیری در وی تسهیل شود.
کارشناس مسئول دفتر مشاوره اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: خط مشاوره تلفنی دولتی 1480 از هشت صبح تا 19 عصر، پاسخگوی مشکلات تماس گیرندگان در زمینه های پیش از ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، تحصیلی و مشکلات فردی، تعارضات زناشویی، ارائه راهنمایی، تشخیص و ارجاع به مراکز تخصصی است و بخش اندکی از هزینه تماس برعهده تماس گیرنده است.
وی در خصوص مزایای استفاده از مشاوره تلفنی گفت: مشاوره و امکان دسترسی سریع به مشاور، محرمانه ماندن اطلاعات، تماس و مکالمه راحت و بیان بدون محدودیت، صرفه جویی در زمان، نبود مشکلات رفت و آمد به مرکز مشاوره از جمله این مزایا می باشد.
نزدیک به 55 هزار نفر هم اکنون از خدمات بهزیستی استان کرمانشاه استفاده می کنند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
8066/7460
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.