به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، مهدی خدابخشی، سامان حیدری و محدثه آقایی سه کاراته کای کرمانشاهی اوزان 84- کیلوگرم، 84+ کیلوگرم و 68+ کیلوگرم ایران در رقابت های لیگ جهانی هلند بودند.
در حالی که پیش از آغاز مسابقات انتظار می رفت حداقل یک یا 2 نفر از ورزشکاران کرمانشاهی اعزامی به رقابت های لیگ جهانی بتوانند مدال کسب کنند، دست هر سه نفر آن ها از کسب مدال کوتاه ماند.
لیگ جهانی از ابتدای سال 2018 میلادی از آن جا که امتیازات نفرات اول تا سوم در رنکینگ ورزشکاران برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو محاسبه می شود از اهمیت مضاعفی برخوردار شده است.

**سه پیروزی و یک شکست برای مهدی خدابخشی
مهدی خدابخشی کاراته کا کرمانشاهی یکی از نمایندگان ایران در وزن 84- کیلوگرم بود که با وجود سه پیروزی و تنها یک شکست راه جایی نبرد و از کسب مدال بازماند.
خدابخشی در اولین مبارزه خود 6 بر 3 حریفی از هلند را شکست داد و در دور دوم نیز با توجه به حاضر نشدن حریف اوکراینی به دور سوم راه یافت.
این کاراته کا کرمانشاهی در دیدار سوم موفق شد 3 بر 2 حریف آرژانتینی را از پیش رو بردارد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد.
خدابخشی در این مرحله برای صعود به نیمه نهایی مقابل حریف قدرتمندی از ژاپن که دارنده یک طلا و 2 نقره مسابقات قهرمانی جهان و طلای رقابتهای قهرمانی آسیا بود قرار گرفت که نتیجه را 4 بر یک به حریف واگذار کرد و از مسابقات کنار رفت.

**ناکامی سامان حیدری از کسب مدال
سامان حیدری دیگر کاراته کا کرمانشاهی و یکی از نمایندگان وزن 84+ کیلوگرم ایران در مسابقات لیگ جهانی نیز با 2 پیروزی و یک شکست از کسب مدال بازماند و دست خالی صحنه رقابت ها را ترک کرد.
وی در دیدار اول خود یک بر صفر حریف آذربایجانی و در دیدار دوم نیز 5 بر صفر حریفی از بوسنی را شکست داد و به دور سوم راه یافت.
حیدری در این مرحله مقابل کاراته کا فرانسوی پس از تساوی 2 بر 2 در وقت عادی، با قانون سنشو بازنده میدان شد و از رقابت ها کنار رفت.

**حذف زودهنگام محدثه آقایی
محدثه آقایی یکی از نمایندگان وزن 68+ کیلوگرم ایران بود که با یک پیروزی و یک شکست وداعی زودهنگام با این رقابت ها داشت.
وی ابتدا حریف آمریکایی خود را با حساب 3 بر 2 شکست داد اما در دیدار دوم 5 بر یک مغلوب حریفی از آلمان شد و از مسابقات کنار رفت.
مرحله سوم لیگ جهانی سال 2018 که از 25 اسفند با حضور نزدیک به 700 کاراته کا از 74 کشور جهان آغاز شده تا پایان امروز (27 اسفند) به میزبانی شهر روتردام هلند ادامه خواهد داشت.
سید شهرام هروی به عنوان سرمربی و شهاب سلطانی و حسین روحانی به عنوان مربی اعضای کادر فنی تیم ملی آقایان و لیلا بهرامی به عنوان سرمربی و نادره آقایی به عنوان کادر فنی تیم کاراته بانوان ایران در لیگ جهانی را تشکیل می دهند.
حدود 15 هزار کاراته در 40 سبک زیرنظر هیات کاراته استان کرمانشاه فعالیت می کنند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.