به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد امام شافعی با اشاره به تاکید اسلام بر شادی و شادابی از اینکه ملت ایران بعد از گذشت چهل روز همچنان به فکر مردم زلزله زده استان کرمانشاه هستند و براساس نیازهای آنان خدمات رسانی می کنند، قدردانی کرد و گفت: چنین رفتار متمدنانه و اسلامی ملت ایران غرور و عزت نفس مردم آسیب دیده کرمانشاه را بازیابی کرد.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه همچنین با قدردانی از حضور امیر حاتمی فرمانده کل ارتش برای حضور در مناطق زلزله زده و تلاش های پیوسته نیروهای نظامی و انتظامی در مناطق زلزله زده از قول فرمانده ارتش برای استمرار فعالیت های نیروهای مسلح تا رفع تمام مشکلات آسیب دیدگان خبر داد.
ماموستا محمدی همچنین از خیرین خواست به کسانی که در حادثه زلزله قطع نخاع شده اند و باید زیر نظر حمایت های پزشکی و روحی روانی قرار گیرند، توجه بیشتری کنند و با دریافت اطلاعات از مراکز پزشکی درمانی و بهزیستی در کاهش درد و رنج آنها سهیم باشند.
خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های خود با تفسیر و بررسی آیه مبارکه زلزال به فلسفه این امر قرآنی از دیدگاه اسلام پرداخت و با اشاره به برداشت های مختلف از اتفاقات طبیعی گفت: همه امور آسمان و زمین به خواست خداوند و براساس نظم و حکمت خاصی است و باید در وقوع آنها تعقل کرد.
ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به اجماع جهانی و قاطع در سازمان ملل بر علیه تصمیم نژادپرستانه و مستکبرانه رئیس جمهوری آمریکا آن را نقطه عطفی در تاریخ دانست که در آن آمریکا به منزوی ترین کشور دنیا مبدل شد.
وی در مورد استقلال اکثریت کشورها و مقاومت آنها در مقابل تهدیدات مالی و اقتصادی آمریکا، گفت: وقت آن فرا رسیده که حاکمان آمریکایی با تمکین به رای قاطع جهان از موضع خود در قبال فلسطین عقب نشینی کنند و آن را درس عبرتی برای سیاستگذاری های خود قرار دهند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.