به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز یکشنبه در آیین یادبود جانباختگان زلزله اخیر در سرپل ذهاب افزود: مسئولان کشوری و استانی از هیچ تلاش و کوششی برای کمک به زلزله زدگان دریغ نکردند و این مهم تا عادی شدن شرایط همچنان ادامه خواهد داشت.
وی حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع زلزله زدگان غرب استان کرمانشاه را قوت قلبی بزرگ برای مردم مصیبت دیده عنوان کرد و اظهارداشت: رهبری در این سفر بر لزوم تلاش و اهتمام بیشتر مسئولان به ارائه خدمات بیشتر به زلزله زدگان تاکید کردند.
وی به زلزله زدگان توصیه کرد، صبر و تقوی الهی را پیشه کنند و در برابر قدرت و مشیت الهی، راضی به رضای خدا باشند.
امام جمعه کرمانشاه ، صبر ، مقاومت و ایستادگی را لازمه پیروزی در برابر مشکلات توصیف کرد و اضافه کرد که پیروزی های اخیر رزمندگان در برابر کفار داعش، موید همین مطلب مهم و اساسی است.
آیت الله علما، پیروزی جبهه مقاومت و مدافعان حرم در برابر کفار داعش را نتیجه صبر و مقاومت آنان در برابر مشکلات توصیف کرد و گفت: رهبری فرمودند که پیروزی رزمندگان و مدافعان حرم در برابر کفار داعش، پیامی برای رییس جمهوری فعلی و پیشین آمریکاست.
وی بیان کرد: در جریان زلزله اخیر همه مسئولان و دولتمردان با همراهی و مشارکت نیروهای نظامی، انتظامی، طلاب و روحانیان، آستین همت بالا زدند و با یاری رساندن به زلزله زدگان منشا خیر و برکت فراوان شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ایران را کشوری قدرتمند در جهان توصیف کرد و افزود: صبر، مقاومت و ایستادگی ملت در برابر زیاده خواهی های استکبار، رمز بقا ، ثبات و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 456 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
7079/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.