به گزارش ایرنا، امراله قاجاری روز پنجشنبه در بازدید از مجتمع پرورش ماهیان سردآبی ریجاب که در زلزله اخیر دچار آسیب شده است، گفت: در این مجتمع به دلیل تخریب تعداد زیادی از استخرها، تلفات زیادی ایجاد شده است.
وی افزود: کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به کمک شیلات و پرورش دهندگان در حال جمع آوری تلفات و همچنین ضدعفونی استخرهای آلوده هستند.
وی با اشاره به ارزیابی صورت گرفته در این زمینه تصریح کرد: استخرهای باقیمانده با کمک های حمایتی از لحاظ بحث های تغذیه ای و تقویت کردن سیستم ایمنی و کاهش استرس قادر به ادامه کار هستند.
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی افزود: علاوه بر تخریب تعدادی از استخرها و تلف شدن تعداد زیادی از ماهیان این مجتمع، آلودگی آبی مشکل حادی بود که بعد از وقوع زلزله تا روز گذشته ماهیان باقی مانده را به شدت تحت استرس قرار داده بود و هم اکنون وضعیت کدورت آب بهتر شده است.
قاجاری بحث پاکسازی سریع مجتمع پرورش ماهیان سردابی ریجاب و ادامه روند تولید را هدف اصلی سازمان دامپزشکی عنوان کرد و گفت: تلاش ما بر این است که استخرهای باقی مانده با اقدامات حمایتی به فعالیت خود ادامه دهند تا به وزن مناسب برای فروش برسند.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
8066/3033 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.