به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب روز شنبه در آیین رژه نیروهای مسلح در جمع یگان های نظامی سرپل ذهاب با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: در جنگ تحمیلی آن چه که باعث موفقیت ما شد وجود روحیه ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت بود که برگرفته ازفرهنگ عاشوراست.
وی با بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دشمنان به خیال این که می توانند در کوتاهترین زمان بر نظام اسلامی غلبه کنند، جنگ تحمیلی را علیه کشورمان به راه انداختند غافل از این که در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی همافران ارتش عملیات گسترده ای علیه نیروهای بعثی انجام دادند و دشمن فهمید که تصورات آنها خیال خامی بود.
وی بیان کرد: تمام جبهه های نبرد علیه استکبار در غرب و جنوب شاهد ایثار و شجاعت نیروهای مومن و انقلابی بود که با دست خالی در برابر ارتش تا دندان مسلح بعث عراق ایستادگی و مقاومت کردند.
امام جمعه سرپل ذهاب ادامه داد: پس از جنگ تحمیلی که دشمن از بعد نظامی مایوس شده بود، آمریکا با اعمال تحریم های اقتصادی، قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را دارد اما نهادینه شدن روحیه ایثار، شجاعت و مقاومت در بین مردم، نظام اسلامی را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داده است.
حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: در اوج تحریم ها، نظام اسلامی در بخش دفاعی در حد بزرگترین ارتش های جهان به پیشرفت رسیده است و در بسیاری از زمینه ها نیز در دیف 10 کشور برتر جهان قرار گرفته و تمام این توفیق ها با تکیه بر توان جوانان و دانشمندان بومی حاصل شده است.
وی با بیان این که امروز ما در بسیاری از نبردهای منطقه ای بر دشمن غلبه کرده ایم، اظهار داشت: جنگ های نیابتی که در منطقه شکل می گیرد به وسیله پیشرفته ترین تجهیزات نظامی استکبار که دراختیار دشمنان اسلام قرار می گیرد، انجام می شود اما دشمنان در برابر نیروهای نظامی مومن و انقلابی ما ذلیل و متحمل شکست های خفت باری شده اند.
خطیب جمعه سرپل ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل و مواضع مغرضانه رییس جمهوری آمریکا علیه ملت ایران ، گفت: این موضوع گیری باعث شرمساری نخبگان آمریکا شده است.
حجت الاسلام فاطمی نسب افزود: برای رشد و پیشرفت و تداوم حرکت پرشتاب انقلاب باید به توان داخلی تکیه کرد و در صورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات رفع می شود.
فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب نیز گفت: دفاع مقدس با وجود ایثار نیروهای مومن، انقلابی و مقاومت آنها مقدس شد و این تقدس علت اصلی موفقیت ما در نبرد نابرابر با جهان استکبار بود.
سرهنگ پاسدار نجفعلی کرمی افزود: دفاع مقدس تنها حمله یک کشور به کشور دیگر نبود بلکه هجوم جهان استکبار به انقلاب اسلامی بود که ما توانستیم در مقابل استکبار جهانی و ارتش تا دندان مسلح بعث عراق با دست خالی به موفقیت برسیم.
وی ادامه داد: عملیات های متعددی در هشت ساله جنگ تحمیلی انجام گرفت و در این نبردها علاوه بر این که حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد بلکه به توفیق و پیروزهای بزرگی نیز دست یافتیم.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با مشترک عراق دارد.
7079/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.