نعمت‌الله نازپرورده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به هماهنگی‌های​ به‌عمل آمده بین وزارت کشور ایران و عراق برای قطعی شدن تردد زائران اربعین از مرز خسروی اظهار داشت: خوشبختانه این امکان اکنون فراهم شده اما با این وجود تردد زائران از مرز خسروی منوط به تأمین امنیت از سوی دولت عراق است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصرشیرین با اشاره به ضرورت ساخت زیرساختهای لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی گفت: تاکنون دو دولت ایران و عراق تصمیماتی مبنی بر تامین امنیت لازم در استان دیالی عراق برای تردد زائرین اربعین از مرز خسروی اتخاذ کردند.

نازپرورده افزود: مرز خسروی به عنوان بزرگترین مرز کشور محسوب می‌شود که در حال حاضر با پیگیری و درخواست مدیریت ارشد استان، مجمع نمایندگان استان و فرماندهان نیروی انتظامی زمینه‌های بازگشایی آن برای تأمین امنیت برای زائران از سوی دولت ایران فراهم است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین با اشاره به اینکه اکنون همه زیرساختها برای تردد مسافران و زائران به کربلا، عراق و عتبات عالیات فراهم است، گفت: بسترهای اقامتی مناسبی در شهرستان قصرشیرین برای خدمت به مسافران و زائران عتبات عالیات فراهم شده است.

وی بازگشایی مرز خسروی را برای توسعه و رونق شهرستان قصرشیرین مطلوب ارزیابی کرد و افزود: شرایط برای تردد 10 هزار نفر در روز از مرز خسروی وجود دارد و این امر سبب بهبود وضعیت بیکاری شهرستان و رونق بیشتر هتلها و زائرسرا‌ها می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین با اشاره به اینکه دولت ایران تمام شرایط امنیت زائران فراهم کرده است، عنوان کرد: تأمین امنیت زائران از سوی استان دیاله عراق است که همچنان مباحث امنیتی زائران در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه تعیین تکلیف امنیت زائران از سوی دولت عراق تا برگزاری مراسم اربعین سال آینده جلساتی با فرمانداران استانهای خانقین، دیاله و شهرهای کردنشین عراق برگزار شده است، بیان کرد: دولت ایران آمادگی کامل خود را برای برقراری شرایط تأمین امنیت زائران اربعین حسینی اعلام کرده است و دولت عراق نیز باید آمادگی کامل خود را اعلام کند.

نازپرورده با اشاره به وجود دو لاین مسافربری بزرگ در مرز خسروی برای تردد زائران عنوان کرد: مرز خسروی به عنوان بزرگترین پایانه مرزی کشور در تردد مسافران و زائران است که در صورت برقراری امنیت، زائران عتبات عالیات به راحتی می‌توانند از این مرز عبور کنند.

وی از امکانات بسیار گسترده مرز خسروی برای تردد و خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات خبر داد و اظهار کرد: در شرایط کنونی 22 هتل سرای بزرگ با ظرفیت 1000 تخت برای هر شب، سالنهای ورزشی، تعدادی اقامتگاه، سالن اجتماعات و تعدادی سالنهای چند منظوره آماده خدمت‌رسانی به زائران عتبات عالیات را دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین با اشاره به اینکه آمار ترددروزانه بیش از 10 هزار نفر از زائران عتبات عالیات مربوط چهار پنج سال گذشته است، عنوان کرد: این مرز به دلیل بسته بودن ظرفیت ترددی آن افزایش پیدا نکرده و اکنون در مدت کوتاهی می‌توان ظرفیت این مرز را بیش از این توسعه داد.

وی با بیان اینکه با وجود مسافت 20 کیلومتری قصرشیرین تا خسروی امکان برقراری 10 موکب بزرگ وجود دارد، گفت: از شهرستان سرپل‌ذهاب تا خسروی نیز امکان برپایی 10 موکب دیگر برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی وجود دارد و زائران به عشق زیارت مسیر ایلام تا کربلا را پیاده طی خواهند کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608029
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.