به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم فوتبال بعثت کرمانشاه در سومین فصل حضور خود در رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور اسب خود را زین کرده بوده تا ضمن صعود به مرحله دوم، مجوز حضور در رقابت های فصل آینده لیگ دسته اول باشگاه های کشور را نیز کسب کند.
اظهار امیدواری مسئولان باشگاه نسبت به آمادگی امسال بعثت و بازیکنان و کادر فنی خوبی که جذب باشگاه شده اند این امیدواری را نزد هواداران ایجاد کرد تا امسال شاهد موفقیت تنها نماینده استان در رقابت های لیگ دسته دوم باشگاه های کشور باشند.
هرچند بعثت لیگ را با یک شکست سنگین و دور از انتظار مقابل نماینده خرمشهر آغاز کرد اما پیروزی های متوالی این تیم در هفته های دوم تا پنجم و صدرنشینی در گروه علاقه مندان فوتبال را امیدوار کرد که سال آینده شاهد حضور نماینده ای از کرمانشاه در لیگ دسته اول باشگاه های کشور خواهند بود.
اما استراحت اجباری تیم بعثت در هفته ششم و شاید هم مقداری غرور نزد بازیکنان باعث شد تا نوار پیروزی های این تیم در هفته هفتم آن هم در خانه پاره شود و متعاقب آن قبول یک شکست دیگر نیز باعث شد تا نماینده کرمانشاه از قافله مدعیان کمی جا بماند.

** باخت سنگین مقابل اروند خرمشهر در افتتاحیه مسابقات و کسب چهار پیروزی متوالی
تنها نماینده فوتبال استان در مسابقات کشوری، رقابت های خود را در لیگ دسته دوم نهم شهریور با دیدار مقابل اروند خرمشهر آغاز کرد، جایی که در زمین حریف و در کمال تعجب با حساب 'چهار بر یک' از حریف شکست خورد.
بعثت کرمانشاه در دومین دیدار که در ورزشگاه انقلاب برگزار کرد به مصاف گیتی پسند اصفهان رفت و توانست با حساب 'سه بر یک' پیروز شود.
این تیم سپس در سومین مسابقه برابر شهباز نوژان البرز قرار گرفت و توانست با دو گل میزبان خود را شکست دهد، پیروزی یک برصفر بعثت مقابل زاگرس یاسوج در مسابقه چهارم باعث شد تا نماینده کرمانشاه به صدر جدول رده بندی گروه اول صعود و خاطره شکست تلخ هفته اول کلا به فراموشی سپرده شود.
بعثت با پیروزی ' سه بر یک' مقابل شهرداری اراک در زمین حریف و در پنجمین مسابقه خود علاوه بر حفظ صدرنشینی، خود را به عنوان مدعی اول صعود به دور دوم و نهایتا لیگ آزادگان مطرح کرد.

** استراحت اجباری بعثت و جا ماندن از غافله مدعیان
نماینده کرمانشاه در لیگ دسته دوم هفته ششم را به استراحت اجباری پرداخت اما در هفته هفتم و در ششمین مسابقه خود میزبان برق نوین شیراز بود و در کمال ناباوری با دو گل مغلوب حریف شد، شکست بعثت در دیدار بعدی مقابل نفت امیدیه با نتیجه 'سه بر دو' نیز باعث شد تا این تیم کم کم از صدر جدول فاصله بگیرد.
بعثت کرمانشاه در هشتمین و نهمین مسابقه خود به ترتیب 'دو بر صفر' کیمیا فرایند تهران و 'سه بر دو' شهرباران تهران را از پیش رو برداشت تا دو شکست قبلی خود را جبران کرده باشد.
تیم فوتبال بعثت در دهمین مسابقه خود اولین تساوی این فصل را با کسب نتیجه 'صفر بر صفر' مقابل نفت و گاز گچساران در خانه کسب کرد، این تیم در مسابقه یازدهم نیز با یک گل مغلوب فولاد نوین اهواز شد و در دوازدهمین و آخرین مسابقه نیم فصل مقابل قشقایی شیراز بازهم با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد تا شروع طوفانی خود در آغاز فصل را با کسب نتایج نه چندان مناسب به پایان ببرد.

** جایگاه پنجم برای بعثت کرمانشاه در پایان نیم فصل
تیم فوتبال بعثت کرمانشاه در پایان رقابت های نیم فصل اول از 12 مسابقه خود صاحب 6 پیروزی، 4 شکست و 2 تساوی شد تا با 17 گل زده، 14 گل خورده، تفاضل مثبت 3 و کسب 20 امتیاز رده پنجم جدول رده بندی گروه اول را به خود اختصاص دهد.
کسب این نتایج و حضور نیافتن در جمع چهار تیم اول باعث شد تا مدیرعامل باشگاه شاید در اقدامی شتاب زده و عجولانه دست به تغییر سرمربی خود شهرام مهرپیما زد تا سومین سرمربی این فصل نیز کنار گذاشته شود.

** نیم فصل دوم برای بعثت با شکست آغاز شد
مسابقات نیم فصل دوم برای بعثت از روز 17 آذر با دیدار مقابل اروند خرمشهر آغاز شد و در حالی که همگان انتظار داشتند نماینده کرمانشاه انتقام شکست دور رفت را از حریف خرمشهری خود بگیرد با حساب ' دو بر یک' مغلوب شد.
بعثت در چهاردهمین مسابقه فصل خود میزبانش تیم گیتی پسند اصفهان را 'یک بر صفر' و در پانزدهمین مسابقه مهمانش تیم شهباز نوژان البرز را 'دو بر یک' شکست داد تا بازهم امیدها برای تیم افشین حسنی زنده شود.
نماینده کرمانشاه در مسابقات لیگ دسته دوم در شانزدهمین مسابقه برابر زاگرس یاسوج قرار گرفت و با حساب 'سه بر دو' نتیجه را واگذا گرد اما در مسابقه هفدهم خود توانست با یک گل برابر شهرداری اراک صاحب برتری شود.
تیم بعثت در هجدهمین دیدارش مقابل برق نوین شیراز با حساب 'یک بر یک' و در نوزدهمین مسابقه مقابل نفت امیدیه با نتیجه ' دو بر دو' متوقف شد.

** باخت دور از انتظار مقابل تیم قعر جدولی و کسب آخرین پیروزی فصل مقابل شهر بارانی ها
این تیم سپس در بیستمین مسابقه با نتیجه عجیب و دور از انتظار 'سه بر صفر' مغلوب کیمیا فرایند تهران یکی از تیم های انتهای جدولی شد و سپس در مسابقه بیست و یکم خود با همان نتیجه 'سه بر صفر' شهرباران تهران را از پیش رو برداشت تا این پیروزی در سه هفته مانده به پایان رقابت ها آخرین پیروزی نماینده کرمانشاه باشد.
بعثت کرمانشاه در مسابقه بیست و دوم خود با حساب 'دو بر یک' مغلوب نفت و گاز گچساران شد و در دیدار بیست و سوم با همین نتیجه از فولاد اهواز شکست خورد و سرانجام در آخرین مسابقه فصل که دهم اسفند برگزار شد با نتیجه دور از انتظار 'پنج بر دو' مغلوب قشقایی شیراز شد.

** کسب بدترین رتبه برای بعثت در سه فصل اخیر
نماینده فوتبال کرمانشاه در رقابت های لیگ دسته دوم در پایان این رقابت ها از 24 مسابقه خود صاحب 10 پیروزی، 10 شکست و چهار تساوی شد و با 34 گل زده، 35 گل خورده، تفاضل منفی یک و کسب 34 امتیاز در رده نهم جدول 13 تیمی گروه اول قرار بگیرد.
با نگاهی به جدول رده بندی گروه اول پس از پایان دور مقدماتی مسابقات در می یابیم که بعثت کرمانشاه در کنار قشقایی شیراز چهارمین تیمی بوده که بیشترین تعداد باخت را از آن خود کرده است، ضمن اینکه با 35 گل خورده نیز سومین خط دفاع ضعیف گروه را به خود اختصاص داده است.
البته بعثتی ها با 34 گل زده چهارمین خط حمله گروه را نیز کسب کرده اند که شاید تنها نکته مثبتی است که می توان به آن اشاره کرد.

** بعثت رکوردار تعویض سرمربی
یکی از رکوردهای عجیب و جالب توجهی که بعثت در این فصل از خود به جا گذاشت رکرود زنی در تعویض سرمربی بود به گونه ای که این تیم از ابتدای فصل و پیش از آغاز مسابقات تا پایان دور مقدماتی پنج نفر را به عنوان سرمربی در بازه های زمانی مختلف به خود دید.
پژواک کرمپور، عباس عزیزی دو فردی بودند که پیش از آغاز مسابقات به عنوان سرمربی معرفی شدند اما فرصت نشستن روی نیمکت بعثت را پیدا نکردند تا نهایتا شهرام مهر پیما کار هدایت تیم بعثت را در شروع رقابت ها برعهده بگیرد.
مهرپیما نیز در آغاز نیم فصل دوم و به دلیل آنکه نتوانست بعثت را در پایان نیم فصل اول جزو چهار تیم اول قرار دهد از کار برکنار شد تا در آغاز دور برگشت حمید کللی فرد هدایت نماینده کرمانشاه را در مسابقات لیگ دسته دوم عهده دار شود که وی نیز چند هفته ای بیشتر روی نیمکت بعثت دوام نیاورد.
علی آلوستانی پنجمین و آخرین سرمربی تیم بعثت کرمانشاه در این فصل بود که وی نیز توفیقی نیاقت تا در نهایت رقابت هایی که قرار بود در پایانش جشن صعود به لیگ آزادگان برپا شود به بدترین شکل ممکن برای این تیم به پایان برسد.
تغییر پیاپی سرمربی که در راس کادر فنی هر تیمی قرار دارد عملا باعث سردرگمی بازیکنان این تیم و برهم خوردن تمرکز آن ها شده بود تا جایی که اگر بعثتی ها در نیم فصل اول موفق به کسب 6 پیروزی در 12 مسابقه خود شدند این تعداد به چهار پیروزی در نیم فصل دوم کاهش یافت تا عملا ثابت شود برای موفق شدن باید برنامه ریزی بهتر و منسجم تری داشت.
در پایان رقابت های دور مقدماتی، تیم های برق نوین شیراز، اروند خرمشهر، نفت و گالز گچساران و نفت امیدیه با کسب مقام های اول تا چهارم راهی دور دوم شدند.
در دور دوم 12 تیم حاضر به دو گروه 6 تیمی تقسیم می شوند که پس از انجام مسابقات رفت و برگشت تیم های اول هر گروه به همراه برنده تیم های دوم راهی مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور (جام آزادگان) فصل آینده خواهند شد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 گزارش:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.