فرماندار کنگاور در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه هنرمندان با دقت و ظرافت مسائل اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی را به معرض دید می گذارند، گفت: در شهرستان کنگاور هنرمندان زیادی وجود دارد که آثار آنها و همچنین استعدادهایشان باید در استان و کشور معرفی شود.
علیرضا ایزدی افزود: برای معرفی هنرمندان هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته لذا لازم است نمایشگاه های آثار آنها در عرصه هایی بالاتر از شهرستان در معرض دید گذاشته شود.
این نمایشگاه که بیش از 80 اثر از 15 هنرمند کنگاوری را در معرض عموم قرار داده، تا 26 اسفند ماه از ساعت 11 تا 18 در پژوهش سرای خوارزمی کنگاور دایر خواهد بود.
***
* سرپل ذهاب- رییس اداره حفاظت از محیط زیست سرپل ذهاب از رهاسازی یک قطعه کبوتر و یک قطعه دراج در دامان طبیعت این شهرستان خبر داد.
شهرام مظفری زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در منطقه 'انزل' از توابع بخش قلعه شاهین این شهرستان که اقدام به تله گذاری به منظور شکار کبوتر و دراج کرده بودند با اطلاع یافتن نیروهای محیط زیست از زنده گیری این پرنده جلوگیری شد.
وی اظهار کرد: به محض حضور نیروهای محیط زیست، متخلفان فرار کردند و یک قطعه دراج که به دام افتاده بود در دامان طبیعت رها شد.
رییس اداره حفاظت از محیط زیست سرپل ذهاب ادامه داد: همچنین در حومه شهر نیز یک کبوتر که با یک قبضه تفنگ بادی از ناحیه بال آسیب دیده بود از سوی دوست داران محیط زیست تحویل این اداره شد که پس از 20 روز مداوا و نگهداری به دامان طبیعت بازگشت.
***
*سرپل ذهاب- فرماندار سرپل ذهاب گفت: به منظور احیای آب های زیر زمینی و بهره برداری متعادل از آن ها با توجه به کاهش بارندگی ها، امسال 13حلقه چاه غیرمجاز آب در این شهرستان مسدود شد.
جهانبخش حیدری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: پلمب چاه های غیرمجاز به طوری جدی در دستور کار مسئولان است و از این رو به طور قاطع با برداشت های غیرمجاز منابع آب در راستای احیای منابع آب زیرزمینی برخورد می شود.
فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه استفاده از آب چاه های غیرمجاز در شرایط اضطراری و کمبود آب نیز غیرممکن است، گفت: به طور جدی روند پاکسازی چاه های غیرمجاز در دستور کار قرار دارد و این مهم دنبال می شود.
***
*جوانرود- در آستانه سال جدید نمایشگاه و بازارچه خیریه بهار مهربانی با حضور مسئولان روز شنبه در جوانرود گشایش یافت.
رییس اداره بهزیستی جوانرود در آیین افتتاح این نمایشگاه خیریه گفت: برپایی این نمایشگاه با مشارکت اداره بهزیستی ، شهرداری و شورای اسلامی و مهدهای کودک این شهرستان دایر شده است.
جمال مرادی، هدف از برگزاری نمایشگاه خیریه را کمک به قشر نیازمند جامعه به ویژه کودکان بی سرپرست و بد سرپرست عنوان کرد.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه شامل پخت غذاهای محلی و صنایع دستی است و به مدت 2 روز در بازار میوه فروشان دایراست.
***
* گیلانغرب- فرمانده پلیس راه گیلانغرب از تشدید اقدام های کنترلی و پیشگیرانه در ایام تعطیلات نوروزی امسال در جاده های ارتباطی این شهرستان خبر داد.
سرهنگ عبدالرضا کریمی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان این که در تعطیلات نوروز پنج تیم از پلیس راه به صورت محسوس و نامحسوس در تمامی محورهای اصلی شهرستان مستقر می شوند، اظهار داشت: راه های مواصلاتی گیلانغرب تمام وقت با حضور تیم های پلیس راه با دوربین های مجهز تحت نظارت لازم است و خودروهای متخلف در این ایام علاوه بر اعمال قانون به مدت 72 ساعت توقیف خواهند شد.
فرمانده پلیس راه گیلانغرب ادامه داد: پارسال در ایام تعطیلات نوروز در این شهرستان 9 فقره تصادف به وقوع پیوست که چهار مورد آن جرحی بود که در جریان آن چهار تن مصدوم شدند.
***
* سنقروکلیایی- فرماندار سنقر و کلیایی گفت: تمهیدات لازم با بهره گیری از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود برای میزبانی از گردشگران و مسافران در ایام نوروز در این شهرستان اندیشیده شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا یاور محمدی روز شنبه در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در سنقر و کلیایی افزود: در این راستا با برگزاری جلسات متعدد و برنامه ریزی از قبل صورت گرفته، وظایف مربوط به هر یک از دستگاههای اجرایی ذیربط مشخص شده و مصوبات برای اجرا برای آنها ارسال شده است.
وی از تامین محل اسکان مسافران از طریق آموزش و پرورش با تجهیز و راه اندازی پنج واحد خانه معلم و 10 واحد در دبیرستان بعث واقع در جنب مسجد جواد الائمه خبر داد و گفت در صورت نیاز از ظرفیت خوابگاهی ادارات ورزش و جوانان، اوقاف و امور خیریه و شبکه بهداشت و درمان نیز بهره گیری خواهد شد.
فرماندار سنقرو کلیایی، ساماندهی مراکز درمانی شهر و روستاها و تجهیز داروخانه ها و دستگاههای بیمارستانی و فوریتهای پزشکی، نظارت دقیق بر اماکن در ایام تعطیلات در خصوص کنترل بازار و رعایت بهداشت، تجهیز پایگاههای امداد و نجات هلال احمر و استقرار پزشک در آنها، روشنایی معابر، جایگاه های عرضه سوخت و اقدام های امدادی و امنیتی را از دیگر تمهیدات اندیشیده شده در راستای میزبانی بهتر از گردشگران نوروزی ذکر کرد.
***
*کرمانشاه- به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری، یک هزار اصله نهال در محوطه اداره کل استاندارد کرمانشاه غرس شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمودرضا نیازی روز شنبه در این مراسم اظهار کرد: ایجاد فضای سبز مناسب در محیط اداره کل استاندارد باعث شادابی روحی همکاران و زیبا سازی فضای این اداره کل خواهد شد و امیدوارم که فرهنگ کاشت درخت و حفاظت از آن در جامعه افزایش پیدا کند.
وی یادآوری کرد: البته باید توجه داشته باشیم که کاشت درخت نباید بهانه ‌ای برای هدر دادن آب باشد و در کاشت درختان مدیریتی صورت گیرد که با مصرف کمترین میزان آب بیشترین فضای سبز را داشته باشیم.
***
*سرپل ذهاب- رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سرپل ذهاب از غرس یک هزار و 432 اصله نهال به یاد شهدای پادگان ابوذر خبر داد و گفت: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا نیاز اول جامعه امروز است.
سلمان حسن پور روز شنبه در حاشیه آیین غرس نهال به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز شهید در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و به نام شهدای والامقام هشت سال دوران دفاع مقدس همزمان با هفته درختکاری، نسبت به غرس این تعداد اصله نهال در 2 یادمان شهدای گمنام این پادگان اقدام شد.
وی اظهار داشت: غرس نهال به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با شعار هر شهید یک درخت، بی شک باعث نزدیکتر شدن افکار مردم با فرهنگ جهاد و شهادت می شود و در شرایط کنونی اینگونه اقدام های نمادین می تواند بیانگر بخشی از روح آرمان خواهانه مردم این مرز و بوم باشد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سرپل ذهاب ادامه داد: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و در این طرح تلاش می شود با کاشت و نگهداری نهال، یاد و خاطره این عزیزان را همواره در جامعه زنده نگاه داریم.
حسن پور اظهارکرد: همچنین به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره 156 شهید بخش قلعه شاهین با حضور در منزل 2 خانواده شهید، نسبت به غرس 6 اصله نهال به یاد 6 شهید با حضور امام جمعه و شماری از مسئولان سرپل ذهاب اقدام شد.
***
کرمانشاه- جمعی از فعالان، پیشکسوتان، مدیران و مربیان موسسات و رسانه‌های فعال در حوزه رویدادهای قرآنی و قرآن‌آموزان برتر کرمانشاه تجلیل شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه کرمانشاه روز شنبه در این مراسم که در سینما آزادی کرمانشاه برگزار شد، گفت: همه ما باید آموزه های قرآنی را سرلوحه امور روزمره قرار دهیم و از این سرمایه و امانت الهی غفلت نورزیم.
آیت‌الله مصطفی علما از تفاسیر و معانی قرآن به عنوان راهنمای انسان یاد کرد و افزود: پروردگار مربی انسان است و انسان همواره محتاج هدایت الهی است و باید به قرآن پناه ببرد.
به گفته امام جمعه کرمانشاه، شرکت در دوره های قرآنی بازخوردی مثبت در زندگی فرد برجای می گذارد و هدایت پروردگار شامل حال همه آفریدگان است.
در این مراسم از 100 فعال و پیشکسوت قرآنی تجلیل شد که 10 نفر از آنان به صورت نمادین مورد تقدیر قرار گرفتند.
74537447/8066/7399/7453//3012/7446/7460 خبرنگاران:کریم زاده،صدیقی،شهبازی،اسماعیلی، رحمتی و کریمی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.