افشین صفوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی ۹۸ هزار تومان کود اوره امسال به استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرده که در حال توزیع آن بین کشاورزان هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰ هزار تن کود بین کشاورزان استان توزیع شده است، گفت: میزان کود باقیمانده مورد نیاز کشاورزان نیز تا پایان اسفند بین کشاورزان توزیع می‌شود.

معاون بهبود محصولات سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه تاکید کرد: در صورتی که نیاز کشاورزان فراتر از این میزان باشد با کمک استانداری و وزارت جهاد کشاورزی کود مورد نیاز را تأمین و در اختیار کشاورزان قرار می دهیم.

وی افزود: کود مورد نیاز کشاورزان با کمک کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی مصرف خواهد شد تا از بروز خسارت و مشکل در محصولات کشاورزی جلوگیری شود.

به گفته معاون بهبود محصولات سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه کشاورزان این استان اکنون کار کشت بهاره را در زمین های خود را آغاز کرده اند.

صفوی با بیان اینکه ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت نخود بهاره خواهد رفت گفت: پیش‌بینی می‌شود که حدود ۹۰ هزار تن نخود بهاره از این مزارع برداشت شود.

وی به زیر کشت رفتن ۱۱ هزار و ۵۰ هکتار زمین برای کشت چغندر بهاره اشاره کرد و گفت:چغندرکاران کرمانشاهی محصولات خود را به دو کارخانه قند بیستون و قند اسلام آباد غرب در داخل استان و کارخانه‌های قند در دزفول شهرکرد، اصفهان، قزوین و همدان می فروشند.

او افزود: ۲۰ هزار هکتار کشت ذرت دانه‌ای انجام شود و پیش بینی می‌شود از هر هکتار ۹ تن و ۲۰۰ کیلوگرم برداشت شود.

به گفته وی امسال در کشت بهاره چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت ذرت علوفه ای خواهد رفت.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.