سیامک الیاس پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبل از سال ۸۷ فقط ۴۱۸ هکتار از زمین های کشاورزی روانسر به سیستم های تحت فشار مجهز بود که امروز مرز پنج هزار هکتار را طی کرده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۶ طرح آبیاری تحت فشار  در ۱۱۷ هکتار از مزارع کشاورزی روانسر اجرا شده اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها در مجموع ۱۲ میلیارد و ۳۵۲ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر با اعلام اینکه  اجرای ۱۰ طرح دیگر در ۱۴۶ هکتار از اراضی روانسر در حال اجرا است، افزود: برای اجرای هر هکتار سیستم های آبیاری تحت فشار در سالجاری ۱۰۵ میلیون ریال تسیهلات بلاعوض از محل صندوق توسعه ملی پرداخت    می شود.

الیاس پور، جلوگیری از رشد بی‌ رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و امراض، امکان‌پذیر شدن آبیاری در اراضی شیبدار، جلوگیری از فرسایش بی‌ رویه خاک، کنترل ‌پذیر شدن میزان برداشت آب از منابع آبی و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه را از مزایای آبیاری به روش تحت فشار برشمرد و افزود: با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار علاوه بر افزایش متوسط بهره‌ وری هر مترمکعب آب مصرفی، هزینه‌های تولید نیز کاهش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر با اعلام اینکه این شهرستان دارای ۶۴ هزار هکتار زمین کشاورزی است، افزود: از این مقدار ۱۶ هزار هکتار آبی و مابقی دیم می باشد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.