دکتر حمید اکبری جمعه شب در مراسم پایانی همایش علوم دارویی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در هتل پارسیان این شهر افزود: پیشرفت علوم دارویی مرهون اساتید ارجمندی است که سال‌ها تجربیات ارزشمند خود را در اختیار دانشجویان قرار دادند.

او گفت: داروسازان در کشور هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ تحقیقاتی موثر و بسیار فعال عمل می‌کنند.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه اظهار داشت: باوجود کمبود بودجه و نیروی انسانی در جایگاه اول داروسازی منطقه هستیم و این نتیجه تلاش‌های شبانه روزی همکاران داروساز است.

اکبری افزود: میزان تولید دارو در کشور بالاست و این به معنای به ثمرنشستن آموزش دانشگاه‌های کشور است. 

در این مراسم سوسن عبداللهی از لرستان در رشته فارماسیوتیکس، مونا علی بلندی از مشهد در رشته نانو تکنولوژی، مصیب رستمیان از کرمانشاه در رشته شیمی دارویی، بی بی مرجان رضوی از مشهد در رشته سم شناسی، افشین قره‌خانی از تبریز در رشته بالینی، پریا شرفی بدر از تهران در رشته فارماکوگنوزی، مریم السادات نبوی نیا از یزد در رشته بیوتکنولوژی و سارا رضیئی از کرمانشاه در رشته فارماکولوژی به عنوان نفرات برتر ارایه شفاهی شانزدهمین همایش علوم دارویی مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارائه ۴۰ سخنرانی در سه روز برگزاری همایش

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه در مجموع ۴۲۰ مقاله با موضوعات مختلف به صورت پوستر و ارائه شفاهی به دبیرخانه کنگره ارسال شده بود، گفت: در این همایش ۴۰ سخنرانی در بخش‌های گوناگون از جمله شیمی دارویی، فارماسیوتیکس، نانوتکنولوژی دارویی، بیوتکنولوژی دارویی، سم‌شناسی، فارماکولوژی، داروسازی بالینی، ۲ پانل آموزشی با موضوع مسائل آموزشی داروسازی و فرصت‌های شغلی و کارآفرینی در صنعت داروسازی و چندین کارگاه آموزشی ارائه شد.

علیرضا علی‌آبادی افزود: این کنگره توسط انجمن متخصصان علوم دارویی ایران به میزبانی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و همکاری معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد.

وی اضافه کرد: این همایش بستر مناسبی را برای ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی دانشکده‌های داروسازی و انتقال تجربیات در راستای ارتقای سطح علمی و پژوهشی متخصصان علوم دارویی فراهم کرد.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: این دانشکده ۱۱ دوره دانشجو تربیت کرده و ۳۵۰ دانشجو از این دانشکده دانش آموخته شده اند.

علی آبادی تعداد اعضای هیات علمی این دانشکده را ۲۷ نفر اعلام کرد و افزود: اکنون ۵۰۰ دانشجو در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۸۰ دانشجو خارجی است.

این همایش از ۱۵ تا ۱۷ آبان به مدت سه روز در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.