هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با پیگیری های زیاد بالاخره این مطالبه جدی مردم استان کرمانشاه محقق شد و در امر بازگشایی همه نقش آفرینی کردند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهوری، وزیر کشور، مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بخصوص نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی همه در این هدف مقدس مشارکت کردند.

بازوند گفت: برای استان کرمانشاه افتخار است که میزبان زائران عتبات عالیات باشد و به آن ها خدمت کند.

بازگشایی مرز خسروی به عنوان آرزوی دیرینه مردم استان کرمانشاه محقق شد 

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل هاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بالاخره یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان و قصرشیرین محقق شد و بازگشایی مرز با همت مسئولان ارشد نظام و زحمت های در خور استاندار کرمانشاه و همکاران ما در مجلس شورای اسلامی هم مجمع نمایندگان استان و هم کمیسیون امینت ملی که به صورت نمادین برای اثبات امنیت این مسیر به صورت زمینی به عتبات عالیات مشرف شدند، محقق شد.

فرهاد تجری در گفت وگو با خبرنگاران در مرز رسمی خسروی افزود: زحمات زیادی در رابطه با بازگشایی مرز خسروی کشیده شده که این زحمت ها فردا با حضور وزیر کشور به نتیجه نهایی می رسد و امید است در مسیر کار با توجه به موقعیت خاص استان و آرزوی مردم که میزبانی زائران امام حسین (ع) است این مرز رسمی در زمان کوتاهی به جایگاه قبلی و سابق خود برای عزیمت حجم انبوه زائران برسد.

وی از فراهم شدن زیرساخت های لازم از سوی ستاد اربعین خبرداد و از گفت: رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی و فرماندار قصرشیرین در این شهرستان اقدام های لازم را برای ایجاد امکانات و آمادگی انجام داده اند و در این رابطه نیز از تمامی اصحاب رسانه، روحانیت استان و استاندار کرمانشاه و همه افرادی که در تحقق این امر نقش داشته اند قدردانی می کنم.

تمامی امکانات و زیرساخت های لازم برای تردد زائران از مرز رسمی خسروی فراهم است

رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی نیز از آمادگی مرز و ایجاد امکانات و زیرساخت های لازم برای تردد زائران عتبات عالیات خبرداد.

جعفر همتی در گفت وگو با خبرنگاران در مرز رسمی خسروی افزود: در ۲ سال گذشته و امسال زیرساخت های تردد زائران اربعین از ورودی استان کرمانشاه تا نقطه صفر مرزی فراهم شده و امسال نیز ۱۸ کمیته مسئولیت های مهمی را برعهده دارند و بنده نیز به عنوان رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی ۲ هفته است با حکم ورزیر کشور در مرز مستقر شده و تمامی امکانات در بخش های بهداشت و درمان، پایانه و حمل و نقل، سوخت و همه امکاناتی که زائران نیاز دارند با آرامش خاطر از این مرز تردد کنند فراهم و کارها انجام شده که در این رابطه از زحمات فرماندار قصرشیرین و مجموعه کارکنان فرمانداری قدردانی می شود. 

وی گفت: ما اولین سال میزبان زائران اربعین هستیم و تلاش می کنیم تا زائران با خاطره ای خوب از این مرز تردد کنند.

آماده پذیرایی از زائران عتبات عالیات هستیم  

فرماندار قصرشیرین نیز از آمادگی ۱۰۰ درصدی این شهرستان برای حضور و تردد زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی خبرداد.

مرادعلی تاتار افزود: ۱۸ کمیته پای کار آمده اند و شبانه روزی در تلاشند و این روحیه و آمادگی را داریم تا در خدمت زائران عتبات عالیات باشیم.

وی گفت: فردا شاهد تحقق بازگشایی مرز رسمی خسروی به عنوان اصلی‌ترین قدیمی‌ترین و باسابقه ترین و سهل الوصول ترین مرز برای تردد زائران خواهیم بود.

هم اکنون به طور میانگین روزانه سه هزار مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد. 
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد. 
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید. 
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است. 
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۳۰۱۲/۸۰۶۶                 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.