معصومه خوانساری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریال زلزله آبان سال 96 غرب کرمانشاه، کتابخانه رسالت باقدمتی ۴۰ ساله در سرپل ذهاب به طور کلی تخریب شد ولی کتابخانه تازه ساز علامه امینی این شهرستان دچار آسیب شده و نیاز به مقاوم سازی پیدا کرد که در مجموع 2 میلیارد تومان اعتبار به آن ها اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: به منظور تداوم خدمات رسانی به اعضای فعال کتابخانه ها، کتابخانه علامه امینی در پنج دستگاه کانکس در جنب ساختمان کتابخانه فعالیت خود را دنبال کرد.

 وی اظهار داشت: فعالیت این کتابخانه از پنجم مرداد ماه به منظور ارایه خدمات لازم به اعضا تا زمان آماده شدن ساختمان کتابخانه، به یک واحد استیجاری انتقال یافته و از پنجم مرداد ماه نیز ثبت نام و عضویت در این کتابخانه به مدت یک هفته برای افراد رایگان است.

 مدیر کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت:  تجهیزات و امکانات کتابخانه رسالت به دلیل نبود مکان مناسب به مرکز استان انتقال یافته تا پس از اتمام بازسازی دوباره تجهیز شده و فعالیت خود را آغاز کند.

خوانساری گفت: سرپل ذهاب دارای سه کتابخانه عمومی در شهرستان است که ۲ کتابخانه در شهر و یک کتابخانه در روستای «ترکویس» بخش قلعه شاهین قرار دارد.

وی افزود: در زلزله آبانماه سال ۱۳۹۶ کتابخانه های داخل شهر آسیب دید ولی کتابخانه روستای ترکویس قلعه شاهین بدون آسیب و سالم باقی ماند و پس از یک هفته به تداوم خدمات به اعضا پرداخت.

وی ادامه داد: کتابخانه های عمومی شهرستان سرپل ذهاب در مجموع حدود ۵۰ هزار نسخه کتاب را در خود جای داده اند که اکنون حدود ۲۵ هزار جلد که متعلق به کتابخانه عمومی رسالت است در مرکز استان نگهداری می شود و 25 هزار جلد نیز در 2 کتابخانه عمومی علامه و ترکویس نیز برای استفاده  یک هزار و 500 عضو کتابخنانه موجود است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده را تا نیمه اول سال ۹۸ تکمیل می کنند.

۳۰۱۲/‏۸۰۶۶ /7399

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.