به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار کرمانشاه گفت: عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی شهر کرمانشاه با حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های کشور نیز قرار شده در سال جاری رقم خوبی برای تسریع در پیشرفت ساخت آن کمک کنند.
فضل الله رنجبر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: کمکی که قرار است برای ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه اختصاص پیدا کند، 50 میلیارد ریال است که 30 میلیارد ریال آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 20 میلیارد ریال نیز از سوی نهاد کتابخانه های کشور تامین می شود.
وی ادامه داد: مابقی اعتبار مورد نیاز برای ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی شهر کرمانشاه نیز باید از سوی استان تامین شود.

**زلزله 5.1 ریشتری ازگله را لرزاند
زمین لرزه ای به بزرگی 5.1 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در عمق هشت کیلومتری زمین عصر شنبه (21 اردیبهشت) بخش مرزی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند.
به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت 14 و 58 دقیقه و 59 ثانیه روز شنبه به وقوع پیوست.
این زمین لرزه در هفت کیلومتری ازگله، 38 کیلومتری تازه آباد و 41 کیلومتری قصرشیرین به وقوع پیوست که البته خساراتی به دنبال نداشت.

**بیش از 46 هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه باید ایجاد شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: طبق دستورالعمل صادره و ابلاغی به استان، دستگاه های اجرایی موظف به ایجاد 46 هزار و 468 فرصت شغلی در سال جاری هستند.
حسن عزیزی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: این مقدار شغل قرار است توسط هفت دستگاه اجرایی استان شامل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک علم و فناوری، سازمان جهان کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت ایجاد شود.
وی ادامه داد: تعاونی های زیرمجموعه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی موظف به ایجاد 23 هزار و 954 فرصت شغلی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موظف به ایجاد 10 هزار و 342 فرصت شغلی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز موظف به ایجاد پنج هزار و 460 فرصت شغلی شده است.
عزیزی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی نیز برای امسال موظف به ایجاد سه هزار و 440 فرصت شغلی و سازمان جهاد کشاورزی نیز موظف به ایجاد یک هزار و 781 فرصت شغلی شده اند، افزود: تعهد پارک علم و فناوری نیز ایجاد یک هزار و 149 فرصت شغلی و تعهد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز فراهم کردن 342 فرصت شغلی است.

**اعضای ستاد انتخابات استان کرمانشاه معرفی شدند
استاندار کرمانشاه طی حکمی محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه را به عنوان رئیس ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان منصوب کرد.
هوشنگ بازوند همچنین با صدور حکمی بهرام سلیمانی مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری را به عنوان دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه منصوب کرد.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور با موافقت شورای نگهبان در تاریخ دوم اسفند ماه 98 برگزار می شود.

**عوامل تیراندازی منجر به قتل در شهرک پردیس کرمانشاه دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری عوامل تیراندازی شهرک پردیس کرمانشاه که منجر به کشته شدن یک تن و زخمی شدن یک نفر دیگر شد، با تلاش کاراگاهان پلیس آگاهی و در شهر مشهد خبر داد.
سردار «منوچهر امان اللهی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حادثه تیراندازی ساعت حدود 23 شامگاه روز یکشنبه 18 فروردین رخ داد که طی آن 2 نفر ضارب با اسلحه ضمن مراجعه به یک مغازه اقدام به تیراندازی و سپس متواری شدند.
وی یادآور شد: کاراگاهان پلیس آگاهی با جدیت مسئله را پیگیری و در نهایت موفق به شناسایی مخفیگاه عوامل تیراندازی در شهر مشهد شده تا اینکه توانستند رعایت تمام مسائل امنیتی صبح روز 23 اردیبهشت هر 2 نفر را دستگیر کنند.

**بسیج ملی کنترل فشار خون به بالارفتن سلامت جامعه کمک می کند
استاندار کرمانشاه با اشاره به راه اندازی کمپین «بسیج ملی کنترل فشارخون بالا» گفت: همه ما باید یاری رسان دانشگاه علوم پزشکی باشیم چرا که این امر به ارتقا محسوس سلامت جامعه کمک می کند.
هوشنگ بازوند در نشست کارگروه تخصصی سلامت استان که در محل سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، از طرح کنترل فشارخون به عنوان یک اقدام بسیار پسندیده یاد کرد و گفت: سند پیشگیرانه بیماریهای غیرواگیر با رویکرد کنترل فشار خون را به صورت رسمی به همه دستگاه ها ابلاغ می کنیم تا همکاری جدی با دانشگاه داشته باشند.
وی با تاکید براینکه در این زمینه، صدا و سیما باید نقش مضاعف داشته باشد تا روشنگری خوبی حاصل شود، افزود: رییس دانشگاه علوم پزشکی می تواند متخصصانی در بحث فشارخون را به منظور برپایی میزگرد به صداوسیما معرفی کند.

**سه کاراته کا کرمانشاهی عازم لیگ جهانی استانبول شدند
رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه، از عضویت سه ورزشکار کرمانشاهی در تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران و اعزام به رقابت های لیگ جهانی استانبول ترکیه خبر داد و گفت: محدثه آقایی در بخش بانوان و هامون درفشی پور و مهدی خدابخشی در بخش آقایان کاراته هایی هستند که از استان کرمانشاه عازم لیگ جهانی این رشته شده اند.
ناصر محمد صالحی ادامه داد: آقایی نماینده وزن 68+ کیلوگرم ایران در بخش کومیته بانوان، درفشی پور نماینده وزن 67- کیلوگرم و خدابخشی نیز نماینده وزن 84- کیلوگرم کشورمان در بخش کومیته آقایان خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: دومین مرحله لیگ سری A جهانی از بیست و هفتم تا بیست و نهم اردیبهشت با حضور بیش از یک هزار و 800 ورزشکار از 101 کشور دنیا برگزار می شود.

**مدیرکل جدید پدافند غیرعامل استان کرمانشاه معرفی شد
غلامرضا مرتضوی طی مراسمی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه به عنوان مدیرکل جدید پدافند غیرعامل استان معرفی و از خدمات علیرضا حیدری مدیر سابق کل سابق پدافند غیرعامل تقدیر شد.
محمدابراهیم الهی تبار در این جلسه با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در شرایط فعلی استان و کشور تاکید کرد: تبدیل پدافند غیرعامل به فرهنگ عمومی جامعه تلاش مثبتی بوده که مجموعه مدیریت استان روی آن تاکید داشته است.

**فرماندار جدید شهرستان صحنه معرفی شد
علیرضا حیدری به عنوان فرماندار جدید شهرستان صحنه طی مراسمی با حضور محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه معرفی شد.
الهی تبار در این مراسم گفت: فرماندار سابق صحنه با بیش از 30 سال تجربه در رده های مختلف اداری به مردم خدمت کرد و با عملکرد قابل تحسین در طول مدیریت خود، سابقه درخشانی از خود برجای گذاشت.
وی همچنین در خصوص ویژگی های حیدری فرماندار جدید صحنه گفت: وی مسئولیت های مختلفی بر عهده داشته و شناخت خوبی نسبت به این شهرستان دارد و می تواند خدمات خوبی همچون فرماندار قبلی به مردم بدهد و باید مسیر توسعه شهرستان را مشخص و در جهت اهداف توسعه آن تلاش کند.

**حدود پنج هزار مددجوکرمانشاهی درانتظار دریافت خدمات بهزیستی هستند
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: چهار هزار و 877 مددجو هم اکنون در انتظار رسیدن نوبت برای بهره مندی از خدمات بهزیستی و دریافت مستمری هستند که به دلیل کمبود بودجه تاکنون نتوانسته ایم پاسخگوی آنان باشیم.
فاطمه رضوان مدنی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: خدمات بهزیستی بسیار گسترده است و مردم از بسیاری از این خدمات مطلع نیستند که باید روشنگری شود.
رضوان مدنی، از درمان 11 هزار و 779 نفر در 39 مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در قالب مرکز ماده 15، مرکز گذری، موبایل سنتر و مرکز درمان سرپایی در استان خبر داد.
وی گفت: یک مرکز ارائه خدمات درمانی، بازتوانی و کاهش معتادان ماده 16 با یک هزار و 363 مددجو در استان وجود دارد.

**مردم کرمانشاه قهرمانی پرسپولیس را جشن گرفتند
پس از قهرمانی پرسپولیس در هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، جمعی از مردم کرمانشاه با حضور در خیابان ها به جشن و شادمانی پرداختند.
مردم کرمانشاه که اکثر آن ها را جوانان و نوجوانان تشکیل می دادند پنجشنبه شب با حضور در خیابان های اصلی نوبهار قهرمانی تیم محبوب خود را جشن گرفته و با برافراشتن پرچم این تیم و نواختن سرود قهرمانی به جشن و پایکوبی پرداختند.
هوادارن پرسپولیس همچنین شعارهایی مانند «تیم ما قهرمان شده خدا میدونه که حقشه» و «پرسپولیس زلزله همینه همینه» سر دادند.
تیم فوتبال پرسپولیس پنجشنبه شب با برتری یک بر صفر مقابل تیم پارس جنوبی جم و کسب 61 امتیاز برای سومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور شد.

**بیش از 1100 نفر از مردم با استاندارکرمانشاه ملاقات کرده اند
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه گفت: از ابتدای مهرماه سال گذشته تا امروز (27 اردیبهشت) یک هزار و 111 نفر از مردم استان در قالب 24 ملاقات عمومی با استاندار کرمانشاه دیدار و گفت و گوی چهره به چهره داشته اند.
حجت الاسلام عبدالله عزیزی روز جمعه در حاشیه ملاقات عمومی استاندار کرمانشاه به خبرنگار ایرنا گفت: در 6 ماه دوم سال گذشته یک هزار و 71 نفر در قالب 23 ملاقات عمومی و امروز هم برای اولین بار در سال جاری 40 نفر با استاندار کرمانشاه به صورت مستقیم دیدار کردند.
وی همچنین یکی دیگر از راه های ایجاد شده برای ارتباط مردم با مسئولان را سامانه سامد (111) عنوان کرد و افزود: تقریبا هر 2 یا سه روز یکبار یکی از مدیران در این سامانه حضور یافته و به مدت 2 ساعت پاسخگوی مطالبات و نیازهای مردمی خواهند بود.

**برخورد قاطعانه با قاچاقچیان و محتکران مطالبه رهبری است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولان و کارگزاران کشور، گفت: ایشان در این دیدار موارد فراوانی را مطرح کردند که یکی از مهمترین آن ها برخورد قاطعانه با قاچاقچیان و محتکران بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: ما در کشور ثروتمندی زندگی می کنیم و خیلی از مشکلات اقتصادی ارتباطی با موضوع تحریم ندارد.
وی افزود: یکی از این موضوعات همین بحث قاچاق و احتکار کالاست که آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کرد و باعث افزایش قیمت ها شده، موضوعی که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره و خواستار برخورد جدی و قاطعانه با این معضل شدند.
آیت الله علما تصریح کرد: از دیگر نکات مورد اشاره رهبری می توان به تاکید ایشان در خصوص اصلاح نظام بانکی و تلاش بیشتر دولت در راستای ایجاد رونق تولید اشاره کرد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.