به گزارش ایرنا؛ دکتر روزبه محمودی در نخستین جلسه کارگروه اداره دامپزشکی شهرستان صحنه با رئیس اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در خصوص بیماری کی اچ وی (KHV) و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان افزود: با توجه به احتمال بروز و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بیماری KHV طرح پایش، مراقبت و دیده وری در حاشیه رودخانه گاماسیاب، سد درکه و حاشیه رودخانه دینور آب اجرا می شود.
او گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی است و می تواند سایر حیوانات از جمله خوک، اسب و حتی انسان را درگیر کند.
وی اظهار داشت: همچنین بیماری KHV از جمله بیماری های اخطار کردنی سازمان دامپزشکی بوده که در صورت وقوع، صدمات جبران ناپذیری به صنعت آبزی پروری وارد می کند و اداره دامپزشکی شهرستان در راستای اجرای طرح مراقبت هر ساله از واحدهای تکثیر گرمابی بازدید و نمونه برداری می کند و خوشبختانه تاکنون موردی از درگیری با این بیماری مشاهده نشده است.
وی در ادامه تصریح کرد: ضروری است تمام شاغلین صنعت پرورش ماهیان گرمابی به منظور پیشگیری از ورود احتمالی عامل بیماری زا، اصول بهداشتی و امنیت زیستی را تحت نظارت مسئول فنی بهداشتی در مزرعه برقرار و رعایت کرده است.
او توصیه کرد: هرگونه بروز علایم بیماری و وقوع تلفات مشکوک را از طریق شماره تلفن 1512 'سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی' و سامانه پیامکی 100010001512 در سراسر استان اطلاع رسانی نمایند.
محمودی در پایان از زحمات و تلاش های ادارات مربوطه در پیشبرد اهداف و برنامه های اداره کل دامپزشکی استان تقدیر کرد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.