به گزارش ایرنا، دکتر ابراهیم شکیبا روز دوشنبه در همایش سفیران سلامت استان که در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون 650 مدارس مروج سلامت و 134 مدرسه پنج ستاره در استان وجود دارد.
وی ادامه داد: تمام دغدغه ریاست و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی این است تا در بیمارستان ها دیگر به دنبال اضافه کردن تخت نباشیم و با کمک سفیران سلامت، سلامتی و تندرستی را در خانواده و جامعه ترویج دهیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ثبت نام و تشکیل پرونده یک میلیون و 841 هزار نفر در سامانه سیب در سطح استان خبر داد و افزود: نزدیک به 99 درصد از جمعیت استان عضو این سامانه هستند.
وی با بیان اینکه 900 مرکز به ارائه خدمت می پردازند، یادآور شد، 57 میلیون خدمت در استان ثبت شده که 97 درصد از این خدمات رضایت دارند و بخش عمده ای از سه درصد ناراضیان به دلیل ارسال اعداد اشتباه در سامانه بوده است.
شکیبا از وجود 42 روستای سالم در استان خبر داد و به وجود 47 قرارداد با دنداپزشکان در روستاها و ارائه 474 هزار خدمت دندانپزشکی اشاره کرد.
وی از کاهش بیش از 60 درصدی مرگ مادران باردار در استان در سال 97 در مقایسه با سال 96 خبر داد و تعداد مرگ مادران باردار در سال 96 در استان را 9 مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد در سال 97 به چهار مورد کاهش یافت.
رئیس شبکه بهداشت کرمانشاه در ادامه سخنان خود به کاهش مرگ نوزادان در استان نیز اشاره کرد و گفت: میزان مرگ نوزادان در استان در سال 94 رقمی معادل 13.3 دهم در هزار بود که این رقم در سال 95 به 12.5 دهم در هزار کاهش یافت.
به گفته او، میزان مرگ نوزادان استان در سال 96 نیز 10.1 دهم در هزار بود که این رقم در سال 97 به کمتر از 9 کاهش یافته است.
شکیبا با اشاره به برنامه های پیشگیری از خشونت خانگی و اعطای راحت بسته های کاهش آسیب های بهداشتی در مناطق حاشیه شهرهای استان گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید 70 درصد خانوارهای ما دارای سفیر سلامت شوند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.