به گزارش خبرنگار ایرنا، پلیس اماکن نیروی انتظامی روز چهارشنبه 21 فروردین با حکم قضایی باغ پرندگان شهر کرمانشاه را پلمب کرد.
بلافاصه مدیر باغ پرندگان در مصاحبه‌ای عنوان کرد که دلیل پلمب این باغ «شکایت اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه» بوده است.
به گفته «امید قلیچی» مدیران محیط زیست با این استدلال که «باغ پرندگان در مسیر سیلاب قرار دارد و جان پرندگان در خطر است» شکایت کرده‌اند.
او که سرمایه‌گذار باغ پرندگان هم هست، اضافه کرد: این نوع برخورد با سرمایه‌گذاران فقط باعث سرخوردگی و پشیمانی آنان می‌شود.

**مشکل بهداشتی، علت پلمب
روایت مدیران محیط زیست استان کرمانشاه اما با آنچه قلیچی گفت، کاملا متفاوت است و بیشتر به «رعایت نشدن اصول بهداشتی» در باغ پرندگان مربوط است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در این باره گفت: مسئولان قضایی استان پس از دریافت گزارش‌هایی درباره مشکلات باغ پرندگان، به همراه مسئولان محیط زیست و دامپزشکی از این باغ بازدید کردند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که این باغ شرایط مناسبی برای نگهداری پرندگان ندارد.
فریدون یاوری در گفت و گو با ایرنا افزود: گرچه در جریان بارش‌های اخیر باغ پرندگان دچار آبگرفتگی محدودی هم شد اما مهمترین دلیل پلمب آن، مشکلات بهداشتی و احتمال انتقال بیماری است.
به گفته او، تا زمانی که باغ پرندگان اصول بهداشتی موردنظر دامپزشکی را اجرا نکند، بازگشایی نمی‌شود.

**دیگر تخلفات باغ پرندگان
در همین حال معاون پایش محیط زیست استان کرمانشاه اظهار داشت: نگهداری حیوانات وحشی دستورالعمل‌های مشخصی دارد که مسئول نگهداری پرندگان موظف به رعایت آنهاست.
آذر ولی‌زاده به تسنیم گفت: مجموعه باغ پرندگان پروانه بهداشت نداشته و بر این اساس ورود و تکثیر هرگونه حیوان وحشی در این مرکز ممنوع است.
رعایت نشدن موارد بهداشتی در مورد پرندگان و خزندگان، تلف شدن حیوانات مختلفی همچون تمساح، وجود رطوبت زیاد و احتمال بروز بیماری قارچ در پرندگان و شکار غیرقانونی از مهمترین تخلفات مدیریت باغ پرندگان کرمانشاه است که ولی‌زاده به آنها اشاره کرد.
او گفت: وجود یک دامپزشک به همراه 2 کاردان دامپزشکی و یک مسئول فنی برای نظارت حیات وحش لازم و ضروری است اما براساس بازدیدهای انجام شده، این مرکز فاقد دامپزشک و مسئول فنی بوده است.

**مشکل دیگر باغ پرندگان
علاوه بر مشکلات بهداشتی، اختلاف درباره مالکیت زمین باغ پرندگان کرمانشاه هم مسئله‌ساز شده است.
آنچنان که مدیر باغ پرندگان کرمانشاه گفته است، «پس از افتتاح باغ مشخص شد که زمین آن متعلق به اداره‌ کل مسکن و شهرسازی و صدا و سیمای استان کرمانشاه است این در حالی بود که با تایید صارمی شهردار وقت کرمانشاه و 11 مدیر و معاون او، باغ پرندگان در محل کنونی بنا شد.»
اختلاف مِلکی سرمایه‌گذار باغ پرندگان با معارضان زمین این مجموعه همچنان ادامه دارد.
باغ پرندگان کرمانشاه در 2 هکتار در انتهای کمربندی غربی کرمانشاه به طرف میدان آزادگان قرار دارد.
7444/8066
گزارش از عبدالله الماسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.