اردشیر نورمحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهال ها به صورت رایگان در عرصه های طبیعی این شهرستان و در حاشیه جاده قصرشیرین به سرپل ذهاب با مشارکت مردم، دستگاه ها و نهادهای عضو نهضت سبز، سازمان های مردم نهاد و همیاران طبیعت کاشته می شود.
وی اظهار داشت: این نهال ها از گونه های گرمسیری اوکالیپتوس، کنار و آکاسیاست، گفت: کاشت نهال و توسعه فضای سبز از مهمترین نیازهای امروز بشریت است و این مهم باید با جدیت از سوی همه دنبال شود.
رییس اداره منابع طبیعی قصرشیرین گفت: همچنین طرح احیا و توسعه مراتع مخروبه نفت شهر در سطح یک هزار هکتار نیز از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی در قصرشیرین است که اجرا می شود.
نورمحمدی اضافه کرد: برگزاری برنامه های آموزشی و ترویجی در خصوص منابع طبیعی و فضای سبز در مدارس و فرهنگ سازی در خصوص اهمیت و ضرورت توجه به حفظ و احیای منابع طبیعی و فضای سبز با حضور صاحبنظران نیز از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی در قصرشیرین است.
وی ادامه داد: قصرشیرین موقعیت خوبی برای توسعه باغات و فضای سبز را دارد که این هفته فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و کاشت درخت است.
برگزاری مراسم جشن درختکاری همزمان با سراسر کشور، توزیع نهال رایگان غیرمثمردر محل اقامه نماز جمعه، غرس نهال از برنامه های هفته منابع طبیعی در قصرشیرین است.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت دارای 161 هزار و 300 هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی شامل 154 هزار و 800 هکتار مرتع و شش هزار و500 هکتار جنگل کاری است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.