به گزارش خبرنگار ایرنا، وجود ظرفیت های بالای کرمانشاه در بخش ها و حوزه های مختلف از جمله گردشگری، خدمات، کشاورزی، صنعتی و ... باعث شده تا این دیار به عنوان مرکز غرب کشور معرفی و به استان های همجوار خود خدمات رسانی کند.
در عین حال، مغفول ماندن این ظرفیت ها از تیررس دید سرمایه گذاران و معرفی نشدن مناسب باعث شده تا از آن ها به خوبی استفاده نشود و بخش عظیمی از آن ها همچنان ناشناخته بماند.
دارا بودن آب و خاک مناسب، وجود چندین بازارچه مرزی، برخورداری از بارش مناسب در طول سال زراعی، داشتن رتبه اول تولید نخود و دارا بودن بیشترین میزان تولید قیرطبیعی در کشور، وجود جاذبه های گردشگری منحصر به فرد، برخورداری از حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی مناسب، برخورداری از منطقه ویژه و همچنین در آینده نزدیک منطقه آزاد تجاری و ... همه جزو مزایایی است که می تواند باعث جذب سرمایه گذار شود.
استان کرمانشاه با دارا بودن طبیعت چهار فصل و برخورداری از امنیت مطلوب با وجود داشتن 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق می تواند بهشت هر سرمایه گذاری باشد، این دیار آنقدر پراستعداد است که اجرای هر طرح اقتصادی در آن توجیه پذیر خواهد بود.
حال با همت مسئولان استان قرار است همایشی با عنوان فرصت های سرمایه گذاری کرمانشاه در تهران، با حضور ده ها سرمایه گذار و فعال اقتصادی برگزار شود، همایشی که می تواند پای سرمایه گذاران زیادی را به این دیار باز کرده و چهره ای دیگر از این سامان را ترسیم کند.
برگزاری شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه این فرصت را فراهم کرد تا آخرین هماهنگی ها برای اجرای هرچه بهتر همایش فرصت های سرمایه گذاری کرمانشاه در تهران انجام و اعضای جلسه در این خصوص به بحث و تبادل نظر بپردازند.

** برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری کرمانشاه با حضور بیش از 560 مهمان
کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن کرمانشاه در این شورا با اشاره به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری کرمانشاه در روز دوشنبه 17 دی ماه، گفت: برای این همایش 568 مهمان از داخل و خارج از استان دعوت شده اند.
وی افزود: هماهنگی های لازم برای برگزاری هرچه مطلوبتر این همایش انجام و برای مهمانان دعوتنامه ارسال شده است.
کاشفی خاطرنشان کرد: در این همایش شرکت ها و هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری در حوزه های مختلف عمرانی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و خدماتی شرکت و با توانمندی استان آشنا خواهند شد.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه یادآوری کرد: از چند روز قبل بسته های کاملی در خصوص شرح توانمندی ها، فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در استان برای سرمایه گذاران ارسال شده تا آن ها فرصت مطالعه و بررسی موضوعاتی که تمایل داشته باشند روی آن سرمایه گذاری کنند، داشته باشند.
وی همچنین از تهیه تفاهم نامه های از پیش آماده شده در باره موارد قابل سرمایه گذاری خبر داد و گفت: این تفاهم نامه ها با هماهنگی دستگاه های مطبوع آماده شده که اگر سرمایه گذاری تمایل داشت روی پروژه ای سرمایه گذاری کند در همان همایش، تفاهم نامه اش را امضاء کند.
کاشفی، سالن همایش های هتل پنج ستاره اسپیناس تهران را محل برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه اعلام و از حاضران در جلسه نیز خواست در صورت شناخت سرمایه گذاران مختلف، آن ها را به مراسم دعوت کنند.

** همایش فرصت های سرمایه گذاری فرصتی ایده آل برای جهش اقتصادی استان است
هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه نیز برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری را فرصتی ایده آل برای جهش اقتصادی استان برشمرد و گفت: باید بتوانیم نهایت استفاده را از این همایش برده و پای سرمایه گذاران را به استان بازکنیم.
وی افزود: شرح توانمندی های کرمانشاه در حوزه های مختلف یکی از مهمترین اقدام هایی است که باید صورت گیرد به این شکل که لیست کاملی از ظرفیت های استان تهیه و در اختیار مهمانان و حاضران در مراسم قرار گیرد.
حاتمی گفت: بسیاری از سرمایه گذاران حاضر در همایش به سرمایه گذاری در استان کرمانشاه تمایل دارند و ما باید کاری کنیم تا اگر شک و تردیدی در این خصوص دارند، مرتفع شود.
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه یادآوری کرد: حضور هر سرمایه گذار در استان کرمانشاه می تواند رونق اقتصادی خوبی برای استان به همراه داشته باشد تا بر بسیاری مشکلات از جمله مشکل بیکاری فائق آئیم.
وی در پایان گفت: برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان نباید به یک یا چند منطقه خاص اکتفا کنیم چرا که همه شهرها و نقاط استان پتانسیل برای سرمایه گذاری دارند.

** ویژگی های استان کرمانشاه باید برجسته سازی شود
رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه نیز در این شورا بر برجسته سازی نقاط قوت و ویژگی های استان تاکید کرد و گفت: معرفی این ظرفیت ها باعث جذب سرمایه گذار و حضور آن ها در کرمانشاه می شود.
جهانبخش شکری ادامه داد: کرمانشاه در زمینه های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، گرشگری، خدماتی و ... از ظرفیت های خوبی برخوردار است به گونه ای که در هر کدام آن ها امکان حضور چند سرمایه گذار حتی در یک شهر نیز وجود دارد.
وی تصریح کرد: هدایت سرمایه گذاران به بخش های مورد نیاز استان برای سرمایه گذاری علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی باعث رفع مشکلاتی نظیر بیکاری هم می شود و کرمانشاه جان دوباره ای خواهد گرفت.

** همایش فرصت های سرمایه گذاری نمایش ویترین توانمندی های استان است
استاندار کرمانشاه نیز با مهم ارزیابی کردن همایش فرصت های سرمایه گذاری کرمانشاه که قرار است در تهران برگزار شود، گفت: این همایش نمایشی از ویترین توانمندی های استان در حزوه های مختلف خواهد بود.
هوشنگ بازوند با بیان اینکه این همایش مهم و اثرگذار که قرار است با حضور مسئولان ارشد کشور برگزار شود، گفت: باید بتوانیم ویترینی از ظرفیت های استان را به نمایش گذاشته و قابلیت های بالای این دیار در بخش های مختلف بخصوص در حوزه های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و ... را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.
وی تصریح کرد: تلاش برای هرچه بهتر برگزار کردن همایش فرصت های سرمایه گذاری کرمانشاه در نهایت به سود استان خواهد بود و می تواند خیل عظیم سرمایه گذاران را روانه این دیار کند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به حضور رئیس مجلس، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر نفت و احتمالا وزیر کشور در همایش، افزود: کمتر همایش استانی در سطح کشور برگزار شده که این قدر از آن استقبال و چهره های سرشناس و تاثیرگذار اقتصادی در آن حضور یافته باشند.
بازوند در پایان گفت: نهایت تلاش دستگاه های اجرایی استان باید امضای تفاهم نامه با سرمایه گذاران باشد تا بتوانیم در راستای توسعه اقتصادی استان گام های مهمی برداریم.
گزارش: مسعود اسماعیلی
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.