سید افشین صفوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال زراعی گذشته حدود 20هزار تن کلزا در استان خریداری شد و توانستیم رتبه پنجم کشور را در تولید این محصول به خود اختصاص دهیم.
او از آغاز کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد استان خبر داد و گفت: کشت کلزا در استان کرمانشاه از 15 شهریور آغاز شده و کشاورزان کلزا کار باید تا پنجم مهر سال جاری نسبت به کشت اقدام کنند.
او توضیح داد که بهترین زمان کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد استان از 15 شهریور تا 5 مهر سال جاری است پس کشاورزان کلزاکار سعی کنند در این بازه زمانی حتما کشت خود را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه طبق گزارش هواشناسی امسال هوا زودتر سرد خواهد شد، تصریح کرد: کشت امروز کلزا بهتر از انداختن کشت به فرداست پس کشاورزان این مهم را جدی بگیرند.
وی با بیان اینکه بذور مناسب کشت کلزا به میزان کافی تدارک دیده شده و در بین مراکز مجاز توزیع شده است، گفت: حدود 51 هزار تن بذر برای کشت کلزا در استان در نظر گرفته شده است.
صفوی با اشاره به اینکه کشاورزان استان اصرار بر کشت بذور وارداتی دارند گفت: به منظور خود اتکایی در تولید بذر کلزا در داخل، توسط محققین 2 مرکز تحقیقات معتبر در داخل کشور، لاین های پدر و مادری کلزا از فرانسه آورده و کشت شده و بذور با کیفیتی که برای کشت، سازگار با آب و هوای کشور می باشد تدارک دیده شده است.
وی گفت: چندین شرکت بذر کارهای خود را با تخفیف به کلزاکاران ارائه می دهند لذا به کشاورزان توصیه می کنیم نسبت به خرید بذرکارها اقدام نمایند.
او از خرید 18 دستگاه بذرکار خریداری شده در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد کلزاکاران نسبت به تهیه بذرکار در استان اقدام کنند.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
40 هزار و 66 هکتار باغ مدرن و سنتی نیز در استان کرمانشاه وجود دارد که از این میزان 33 هزار و 500 هکتار بارور است و سالانه 300 هزار تن انواع محصولات از این باغات تولید می شود.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.