به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال روز شنبه در شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه ارائه دیدگاه های علمی برای موفقیت برنامه های شورا و بررسی دقیق علمی آنها ضروری است، اظهار کرد: می توان با تشکیل کمیته فرعی علمی به این اهداف دست یافت.
وی افزود: جامعه فرهنگی برای توسعه بهتر فرهنگ اسلامی - ایرانی نیازمند مشارکت مردم است و انتظار می رود که فعالان عرصه های علمی و دانشگاهی برای رسیدن به این هدف، شورای آموزش و پرورش را یاری کنند.
خوش اقبال همچنین بر تدوین برنامه یکساله شورای آموزش و پرورش با همکاری اعضا تاکید کرد و یادآور شد: شناسایی نیازهای آموزشی و پژوهشی، بررسی علت عدم اجرای برخی برنامه ها با هدف رسیدن به وضع مطلوب، تبیین نیازها و مشکلات برای رسیدن به اهداف شورا و اولویت بندی اهداف بر اساس نیازهای استان باید در این برنامه مد نظر قرار گیرد.
وی تاکید کرد: ارائه آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه از اقدام های نظام مقدس اسلامی برای تحقق عدالت آموزشی در جامعه است بنابراین شورای آموزش و پرورش باید نیازهای استان را در این ارتباط احصا کند تا بتوان خدمات کیفی تری نسبت به قبل به این قشر ارائه کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه گفت: یک هزار و 353 دانش آموز استثنایی، یک هزار و 800 دانش آموز دارای اختلالات یادگیری و 390 نفر نیز به صورت تلفیقی تحت پوشش آموزش و پرورش کردستان هستند.
رشید قربانی با بیان اینکه رفع مشکلات اردوگاه سد قشلاق از دستور کار برنامه های این شورا بود، اظهار کرد: این مساله از چند سال گذشته پیگیری می شد ولی امسال در حال محقق شدن است بطوریکه عملیات گازکشی آن در حال اتمام است.
وی از پیگیری طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس استان خبر داد و یادآور شد: این طرح با هماهنگی و همکاری معاونت پیشگیری دادگستری و برخی نهادهای مرتبط در حال اجرا است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان نیز در سخنانی گفت: سنجش ها و خدمات آموزس و پرورش در مدارس استثنایی در هفت بخش ویژه دانش آموزان کم توان ذهنی (آموزش پذیر)، ناشنوا و کم شنوا، نابینا و کم بینا، جسمی حرکتی، دارای اختلالات رفتاری - اوتیسم و اختلالات یادگیری چند معلولیتی است.
خلیل رنجبر گفت: در سال تحصیلی جاری، 181 کارشناس در 16 پایگاه سنجش 26 هزار و 145 دانش آموز را سنجش کرده اند که از این تعداد، سه هزار و 636 دانش آموز شامل 13.9 درصد به عنوان دانش آموزان با نیازهای ویژه شناسایی شده اند.
وی همچنین از زیر پوشش بودن 69 دانش آموز مبتلا به اوتیسم در استان خبر داد و گفت: انتظار می رود در سال تحصیلی آینده با توجه به اجرای طرح سنجش دانش آموزان، افراد زیر پوشش مبتلا به اوتیسم به 100 نفر برسد.
رنجبر افزود: برای بهره مندی این دانش آموزان از خدمات آموزشی سال تحصیلی آینده در سنندج و سقز مدارس اوتیسم راه اندازی می شود که در آن خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی و رفاهی به این افراد ارائه خواهیم کرد.
در سال تحصیلی (97 - 96) 285 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.
/9102/3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.