سلیمان حریری بوکانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی کارشناسان ارزیاب خسارت در سال زراعی (96 - 95) میزان خسارت وارده به اراضی زراعی در مجموع 210 میلیارد ریال، باغات 110 میلیارد ریال، و دام و طیور 15 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی افزود: از این مبلغ تاکنون 50 میلیارد ریال به حساب بیمه گذاران واریز شده و قرار است تا پایان سال 96 مابقی غرامت ها در وجه خسارت دیدگان پرداخت شود.
حریری بوکانی در خصوص بیمه بخش زراعت تاکید کرد: در سال زراعی جاری نیز 211 هزار و 708 هکتار از مزارع دیم استان زیر پوشش بیمه قرار گرفت و استان برای چندمین سال پیاپی رتبه نخست بیمه گندم دیم کشور را به خود اختصاص داد.
وی یادآور شد: در بخش زراعت همچنین هفت هزار و 681 هکتار گندم آبی، 916 هکتار کلزا آبی، 74 هکتار جو آبی و 569 هکتار جو دیم نیز زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.
حریری بوکانی گفت: امسال همچنین 596 هکتار انواع محصولات باغی تحت پوشش بیمه قرار گرفت و باغداران تا پایان بهمن ماه فرصت دارند با مراجعه به شرکت های خدمات بیمه ای نسبت به بیمه باغات خود اقدام کنند.
وی اضافه کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده و محصولات کشاورزی را در برابر هر گونه خطری از جمله سرمازدگی و خشکسالی به 2 صورت عمومی و انفرادی بیمه می کند.
وی افزود: بیمه محصولات کشاورزی در برابر حوادث طبیعی به منظور پیشگیری از خسارات احتمالی ضروری بوده و همه کشاورزان باید نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، کشت گندم در کردستان هر سال در اواخر شهریور و اوایل مهر شروع می شود و برداشت آن در اواخر خرداد و اوایل تیر سال بعد به 2 صورت مکانیزه و سنتی انجام می شود.
کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه سوم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
امسال کشت پاییزه استان محصول گندم با 547 هزار هکتار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و جو با 26 هزار و 500 هکتار، کلزا با 2 هزار و 61 هکتار و نخود پاییزه با 250 هکتار در رتبه های بعدی قرار دارد.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.