به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سردار محمد حسین رجبی در افتتاحیه ۹۵۸ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی سپاه در کردستان که در سالن اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سپاه بیت‌المقدس یک ماموریت ذاتی در جهت برقراری امنیت پایدار مردمی دارد که بیشتر اهداف معطوف به این ماموریت با اهمیت است.
وی گفت: افتخار داریم در کنار سایر نیروهای مسلح و امنیتی در تحقق این عنصر حیاتی و راهبردی برای نظام موفق هستیم.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه این عنصر حیاتی زمینه ‌ساز همه اقدامات دیگر از جمله توسعه همه جانبه خواهد بود، افزود: از ظرفیت نیرو ها و امکانات در راستای توسعه استان، رفع محرومیت، کمک به دولت و حل مشکلات مردم ورود پیدا کرده‌ایم.
سردار رجبی بیان کرد: اقداماتی که تا کنون انجام گرفته همه کاری نیست که هدف‌گذاری شده است اما بخشی از کار است و این روند همچنان تا رسیدن به هدف اصلی ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه افتخار ما خدمت‌گذاری مردم است، اظهار داشت: در این مسیر به خود افتخار می‌کنیم و در عرصه تامین امنیت و محرومیت‌زدایی با تمام توان تلاش می‌کنیم.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: حوزه ی محرومیت زدایی ما بسیارگسترده است لذا از همکاری و تعامل همه مسئولان نهایت قدردانی و تشکر را دارم و در حوزه عمرانی، فرهنگی، تربیتی، اقتصاد و معیشت سپاه ماموریت دارد که نیازی به ارائه گزارش در این راستا نمی‌ بینم.
سردار رجبی عنوان کرد: در حوزه عمران و آبادانی در روستا ها اعتبار زیادی لازم است که در توان دولت و سپاه نیست لذا این موضوع اهمیت مشارکت خود مردم در اجرای این برنامه را دو چندان می‌کند.
وی افزود: فرمان رهبری بر این است که محرومیت‌ ها باید رفع شود و به همین منظور سپاه باید به دولت کمک کند.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: یک هزار دهستان در راستای محرومیت‌ زدایی و تحقق منویات رهبری هدف‌گذاری شده است که سهم کردستان 16 دهستان و بیشترین آمار در بین استان‌ های کشور است.
سردار رجبی با اشاره به اینکه گفتمان مشارکت در مناطق محروم در روستا ها شکل گرفته است، اظهار داشت: تک تک فرماندهان شهرستان‌ ها ماموریت توسعه و تقویت این مشارکت در راستای رفع چهره محرومیت در روستا ها هستند. با فرهنگ ‌سازی و گفتمان مشارکتی که ایجاد شده است بستر کار برای تحقق هدف‌گذاری بالایی که در دست داریم، انجام شده است.
وی تصریح کرد: از سال 88 تاکنون 3 هزار و 756 پروژه محرومیت‌زدایی توسط سپاه بیت‌المقدس در کردستان اجرا شده است. این پروژه‌ها بر اساس اولویت و نیاز هر منطقه تعریف شده و با مشارکت خود مردم به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده است.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه در سال‌ جاری اجرای 200 پروژه هدف‌گذاری شده بود، افزود: 150 پروژه آن به اتمام رسیده و 50 پروژه دیگر هم در دست اقدام است.
سردار رجبی در ادامه گفت: در حوزه قرارگاه پیشرفت و آبادانی در کردستان نزدیک 100 پروژه در دست اجراست که 57 پروژه آن اجرا شده و مابقی در حال اجرا است.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 6 هزار پروژه محرومیت‌زدایی در سطح استان از سوی سپاه انجام شده است که این افتخاری برای تمام مجموعه سپاه است و امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که محرومیت را در هیچ نقطه ‌ای از این استان شاهد نباشیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 858691
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.