به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال روز سه شنبه در نهمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: مردم این استان با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، نظام و مملکت خود را دوست دارند و در برابر توطئه های بیگانگان از انقلاب خود دفاع می کنند.
به گفته وی، نه بزرگ مردم به اخلالگران امنیت کشور نشان از دفاع آنان از آرمان های انقلاب اسلامی دارد و کسانی که دغدغه سربلندی ایران را دارند در این جریان ها پشت سر رهبری و دولت ایستاده اند.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی و دولت به تعهداتش نسبت به حل مشکلات مردم و کشور پایبند است و تمام تلاش خود را بکار گرفته تا برای تحقق مطالبات مردم اقدام کند.
خوش اقبال تاکید کرد: مشکلات و خواسته های مردم از مجاری قانونی قابل پیگیری است و مسئولان نیز می توانند با پیگیری مشکلات مردم و رفع آنها در مایوس کردن دشمنان همگام با ملت باشند.
معاون استاندار کردستان یادآور شد: مسئولان به عنوان کارگزاران نظام اسلامی، برای حل مشکلات جامعه مسئولیت قانونی و شرعی دارند و انتظار می رود تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات بکار گیرند.
**حمایت از تولید در کنار فرهنگ سازی مهمترین راهکار مقابله با قاچاق کالا است
خوش اقبال در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حمایت تولید در کنار فرهنگ سازی در استفاده از کالای داخلی مهمترین راهکار مقابله با قاچاق کالا است، گفت: تمام دستگاه های اجرایی و نهادها باید برای رسیدن به این هدف برنامه منسجم داشته باشند.
وی ادامه داد: قاچاق کالا معضلی است که مردم و مسئولان با آن مواجه اند و لازم است برای مقابله با آن به سمت حمایت از تولید داخلی حرکت کنیم.
به گفته وی، با وجود اینکه اقدامات گسترده ای در خصوص حمایت از تولید و مبارزه با قاچاق کالا در استان انجام گرفته است اما موفقیت در تمامی اهداف نیازمند تلاش بیشتر و همت مسئولان دستگاه های اجرایی برای پشتیبانی از سرمایه گذاران از ابتدا تا انتهای فعالیت آنها در حوزه تولید است.
به گزارش ایرنا، انهدام 46 باند قاچاق کالا و 28 باند قاچاق مشروبات الکلی و کشف 66 میلیون و 91 هزار و 920 نخ سیگار، پنج میلیون و 170 هزار 461 قلم کالای آرایشی، بهداشتی، 30 هزار و 937 دستگاه تلفن همراه، 314 هزار و 386 لیتر سوخت، 50 هزار و 976 دستگاه تجهیزات دریافت ماهواره، 400 هزار و 867 ثوب لباس، 115 هزار و 55 دستگاه لوازم صوتی تصویری و 2 هزار و 193 دستگاه انواع لوازم خانگی از جمله عملکرد کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان در سال جاری است.
کردستان از استان های مرزی کشور است که 227 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق، سه بازارچه، یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با مجوز ورود 75 قلم کالا دارد.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار: مجید سلیمانی
/9102/3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.