محمدرسول شیخی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از وقوع زلزله ای که آبان ماه امسال در غرب استان کرمانشاه روی داد این نهاد پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی را در تمامی شهرستان‌ها ایجاد کرد.
وی بیان کرد: کمک های غیرنقدی جمع آوری شده به میزان یک هزار و 900 تن کالا شامل مواد خوراکی، چادر، پوشاک، مواد بهداشتی و وسایل گرمایشی پس از جمع آوری و تفکیک در قالب بسته های جداگانه به مناطق زلزله زده ارسال شد.
به گفته وی همچنین یک میلیارد ریال از این کمک ها که بصورت نقدی بوده است برای بازسازی منازل مسکونی تخریب شده مناطق زلزله زده هزینه خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تعدادی از منازل مسکونی تخریب‌شده نیازمندان مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه توسط این نهاد بازسازی خواهد شد و در این راستا به کمک و مشارکت خیرین نیازمندیم.
وی افزود: خیرین و نیکوکاران برای مشارکت بیشتر در این کار خداپسندانه می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد امام(ره) درتمامی شهرستان‌ها و یا با واریز به‌حساب شماره 0104244846000 بانک صادرات اقدام کنند.
شیخی زاده یادآور شد: خیران می‌توانند در کنار کمک‌های خود با همراهی کردن این نهاد در تمامی مراحل ساخت مسکن‌های تخریب‌شده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه حضور پیدا کرده و در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند و خسارات جانی و مالی فراوانی را در این مناطق به بار آورد و 620 نفر جان خود را از دست دادند.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شد و هنوز هم با گذشته بیش از یک ماه از این حادثه پس لرزه های آن در برخی از نقاط کشور احساس می شود.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: عبدالله رحمانی
7348/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.