استاندار کردستان گفت: توسعه کردستان جز با تزریق اعتبارات دولتی و حمایت همه جانبه دولت میسر نیست.

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا شامگاه سه‌شنبه در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که با حضور کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در سنندج برگزار شد، گفت: هم اکنون فاصله استان کردستان در حوزه مسائل توسعه‌ای با دیگر استان‌های برخوردار کشور بسیار معنی‌دار است و باید تلاش کنیم با تخصیص اعتبارات خاص و ویژه این فاصله را به حداقل ممکن رسانده و کردستان را به شاخص‌های توسعه‌ای و میانگین کشور برسانیم.

 وی با بیان اینکه ما باید کاری کنیم که کردستان مرکزیت کرد و کردستانی‌ها باشد، افزود‌: این امر تنها با تلاش مدیران و تخصیص اعتبارات خاص در جهت رشد شاخص‌ها امکان‌پذیر است.

مرادنیا  افزود: هم اکنون دیگر وقت عمل فرا رسیدە و باید از شعار پرهیز کنیم  زیرا بخشی از کاستی‌ها که در استان وجود دارد حاصل بی‌توجهی مدیران در سطح استان بوده است و قطعاً حاکمیت در این خصوص نظر سوء نداشته است.

وی توسعه کردستان را جز با تزریق اعتبارات دولتی و حمایت همه جانبه دولت میسر ندانست و ادامه داد: در گذشته همواره کردستان مورد بی توجهی واقع شده است در نتیجە همە باید تلاش کنیم کردستان را به میانگین شاخص‌های کشور برسانیم.

 مرادنیا همچنین درآمد پایین مردم کردستان را نیز از نظر دور ندانست و افزود: سرانه مردم کردستان نصف میانگین کشوری است که توجه به حوزه کشاورزی می‌تواند بخشی از این کمبودها را جبران و سرانه و درآمد مردم را افزایش دهد.

 وی کشاورزی را از پتانسیل‌های بزرگ استان کردستان برشمرد و اضافە کرد: در صورت بهره مندی مردم کردستان از آب های مرزی وآب موجود در سدها بە مقدار لازم، تولید گندم در این استان می‌تواند به میزان ۹۰۰ هزار تن درسال افزایش پیدا کند که این خود درآمد سرشاری را عاید کشاورزان و افزایش سرانه و درآمد مردم می‌کند.

مرادنیا افزود: در کشور سالانه ۱۲۰ هزار تن گوشت قرمز از خارج وارد می شود که در صورت توجه به استان کردستان و بهره مندی کشاورزان و دامپروران از تسهیلات ارزان‌ قیمت این میزان گوشت قرمز در استان کردستان می تواند تولید شود که این هم ایجاد شغل خواهد کرد و هم اینکە حل مشکل برخی شهرهای استان را از حاشیه‌نشینی  در پی خواهد داشت.  

استاندار کردستان نیز به سفر ریاست جمهوری در سال ۹۴ به استان کردستان اشاره کرد و گفت: در آن سفر وعده داده شد که ۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار در مدت دوسال به استان در حوزه‌های مختلف تخصیص داده شود که ۵۰ درصد آن تحقق پیدا کرده و امیدواریم باقیماندە این میزان اعتبار در کمترین زمان ممکن تکمیل و به استان کردستان داده شود تا از این رهگذر بتوان پروژه‌های نیمه تمام را در حوزه‌های مختلف به اتمام رساند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.