معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری سومین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان اظهار کرد: این المپیاد در تمامی دبیرستان های دوره دوم متوسطه نظری و با حضور دانش آموزان رشته های ریاضی و فیزیک و علوم تجربی برگزار می شود.
مهدی نامدار با بیان اینکه ثبت نام المپیاد از 18 تا 25 آذر و از طریق درگاه الکترونیکی www.oly.medu.ir (سامانه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی) انجام می شود، افزود: زمان برگزاری مرحله اول المپیاد 6 بهمن ماه سال جاری است.
وی به منابع آزمون این المپیاد نیز اشاره کرد و یادآور شد: زیست شناسی سال دهم و یازدهم رشته علوم تجربی، شیمی سال دهم و یازدهم رشته علوم تجربی، آمار سال یازدهم رشته ریاضی فیزیک، فیزیک سال دهم و یازدهم رشته ریاضی فیزیک و کتابچه تکمیلی سلول های بنیادی از منابع این آزمون است که از طریق پایگاه اینترنتی www.isro.isti.ir قابل دریافت است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه این المپیاد در سه مرحله به صورت متمرکز برگزار می‌شود، تاکید کرد: آزمون مرحله اول در سطح حوزه‌های اجرایی تعیین شده در سراسر کشور و آزمون مرحله دوم در مرکز استان برگزارمی شود.
به گفته وی، برگزیدگان این مرحله، پس از گذراندن دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده، به مرحله سوم یا اردوی تابستانی راه یافته و پس از آن نفرات برگزیده مشخص می شوند.
نامدار اظهار کرد: در صورت برگزاری المپیاد بین‌المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، تعدادی از حائزین رتبه اول کشوری به عضویت تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در این المپیاد در‌ می‌آیند و در اولین دوره این رقابت علمی شرکت خواهند کرد.

**اهدای 6 هزار جلد کتاب به مدارس کردستان
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: همزمان با بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران 6 هزار جلد کتاب به مدارس دوره های تحصیلی استان اهدا شده است.
حجت الله نریمانی افزود: در این مدت، تعداد سه هزار جلد کتاب ویژه دوره ابتدایی، یک هزار جلد کتاب ویژه دوره متوسطه اول و 2 هزار جلد کتاب نیز به مدارس مناطق لازم التوجه استان به صورت رایگان اهدا شد.
وی اظهار کرد: در این هفته همزمان با سراسر کشور و در اجرای بیستمین دوره طرح ملی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه و 293 نمایشگاه در 293 مدرسه استان دایر شد .
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان، برپایی نمایشگاه کتاب به صورت متمرکز در تعدادی از شهرستان ها و نیز برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی در سطح مدارس را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.
سال تحصیلی 97 - 96 در استان کردستان در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی با 12 هزار کلاس درس و حضور 285 هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با 26 هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.