مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بسترسازی به جهت مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های فرهنگی برای ارتقای شاخصه های فرهنگی استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال قلعه شاخانی در آیین تکریم و معارفه خود که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی استان توجه و تلاش برای ارتقای شاخصه های فرهنگی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و در این راستا بستر سازی برای مشارکت بخش خصوصی در فعالیت های فرهنگی یکی از راهبردهای اجرایی خواهد بود.

وی، توسعه و تقویت مراکز فرهنگی و هنری و تشکیل اتاق فکر جهت بهره مندی از خرد جمعی نخبگان این عرصه و نیز حمایت از آثار و تولیدات فرهنگی و در نهایت تلاش جهت احیای سنت‌های اصیل و حمایت از صنایع در تمامی حوزه ها را از دیگر برنامه های کاری خود ذکر کرد.

جلال قلعه شاخانی اظهار داشت: توجه به سه اصل و مقوله ی اخلاق و عقلانیت و نیز همگرایی را همواره سرلوحه فعالیت خود در این منصب خواهم دانست و در این مسیر نیازمند وحدت و همفکری و البته همراهی بزرگان و دستگاه های اجرایی و اصحاب فرهنگ و هنر هستم.

در ادامه مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این آیین به سه راهبرد مهم اجرا شده در دوران تصدی خود اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای باز فرهنگی و هنری برای کلیه اصحاب فرهنگ و هنر و نیز واگذاری برنامه و فعالیت های فرنگی به خود اصحاب و همچنین ورود بخش خصوصی در این حوزه از جمله رویکرد اتخاذ شده در این نهاد بوده است.

حجت الاسلام رحیم جعفری با بیان اینکه فعالیت های حوزه رسانه و مطبوعات در کردستان و در دولت تدبیر و امید ۷۰ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: دولت یازدهم با نگاه عاری از سیاست به حوزه فرهنگ و هنر، در راستای تعالی این حوزه اهتمام و اقدام درخوری را انجام داد.

وی به عملکرد ۴ ساله خود در این نهاد گریزی زد و گفت: فعالیت ۶۵ هفته نامه و دو هفته نامه و پایگاه خبری و همچنین صدور ۵۷ نشریه سراسری و نیز حمایت و تجهیز بروز از انجمن سینمای جوان و در نهایت رفع بدهی بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان این اداره از جمله اقدامات انجام شده است.

گفتنی‌است؛ در مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌کردستان پوستر نخستین‌جشنواره رسانه‌های کردی با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.