سالها بود که رنگ و بوى قهرمانى در رده بزرگسالان به مشام فوتبالیست هاى سقزى نرسیده بود، آرزویى که بعد از قهرمانى هاى همیشگى تیم هاى سقزى در دهه هاى ٦٠ و تا حدودى ٧٠ دیگر به یک رویا بیشتر شبیه بود.با شروع سال ٩٥ و تصمیم اعضاى شوراى شهر(دوره چهارم) مبنى بر عدم حمایت از تیم فوتبال بزرگسالان شهردارى و تمرکز بر رده هاى پایه، تصمیم جمعى بر واگذارى رایگان سهمیه لیگ برتر باشگاه شهردارى به تیم تازه تربیت سقز گرفته شد. تمامى بازیکنانى که سه سال گذشته براى تیم شهردارى بازى کرده بودند با همان روحیه و یکدلى به تیم تربیت منتقل شدند و بدون هیچ چشم داشتى تمرینات خود را براى حضور درلیگ برتر استان آغاز کردند. از همان ابتدا و با توجه به خصوصى بودن تیم،مشکلات مالى خیلى زود به سراغ کادر مدیریت و مربى گرى تیم آمد،ابوبکر جبرئیلى که خود آغازگر این راه سخت بود، تمام توان خود را براى کمک از هر اداره و ارگانى به کار بست.
شرایط لیگ براى قهرمانى از هر سالى مهیاتر بود، از یک سو عدم حضور تیم هایى از مریوان و سنندج (حضور در لیگ دسته سوم کشور)، که همیشه مدعى قهرمانى بوده اند و ٥ تیمى بودن و هزینه هاى کمتر از سویى دیگر، شرایطى را رقم زده بود که میتوانست به قهرمانى امیدوار شد.
قبل از شروع لیگ ابوبکر جبرئیلى و جمال علیزاده مربیان تیم تربیت بودند،آماده سازى تیم تربیت را نیز ایوب سعیدى که دانشجوى دکترى تربیت بدنى بود بر عهده داشت،جمال علیزاده به دلایلى مشخص از این تیم جدا شد و اسماعیل تیفورى،طاهر نجفى و احمد اسماعیلى به کادر فنى تیم اضافه شدند،محمد راهنما نیز از همان ابتدا همچون سالهاى گذشته سرپرست تیم بود.

شروع مسابقات و بردهاى متوالى تیم و قهرمانى در نیم فصل تمام فوتبال دوستان در سقز راامیدوار کرده بود.اما مشکلات مالى و توان پرداخت نکردن نهارداوران،نیروى انتظامى و حتى پزشکیار حاشیه هایى را براى تیم درست کرد.

دو مساوى در شروع نیم فصل دوم همه را از قهرمانى نا امید کرد، اما با برد قاطع مقابل صباى گروس بیجار در بیجار و عدم نتیجه گیرى تنها رقیب سقز یعنى قروه، امید ها براى قهرمانى زنده ماند.بازى اخر در سقز مقابل هیئت فوتبال قروه حکم فینال را داشت،بازى حساس و پر ازحاشیه اى که در نهایت با نتیجه یک بر یک مساوى به پایان رسید.
تربیت با توجه به وضعیت جدول در هفته پایانى استراحت داشت و بازى هایش به اتمام رسیده بود و با اختلاف سه امتیاز با تیم قروه در رده اول جدول قرار داشت،در روز اخر مسابقات تیم قروه میزبان تیم قندیل سقز بود و با توجه به مشکلات مالى و نبود بازیکن به قروه سفر نکرد و بازى سه بر صفر به سود قروه اعلام شد.با این شرایط هر دو تیم تربیت سقز و قروه ١٦ امتیازى شدند و تیم فوتبال تربیت با تفاضل گل بهتر قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتبال استان کردستان شد.

حال با توجه به قهرمانى تیم فوتبال تربیت سقز و سهمیه حضور در لیگ دسته سوم کشور، چند نکته حائز اهمیت است:

١-آیا این تیم توان مالى حضور در مسابقات لیگ دسته سوم کشور با هزینه اى در حدود ٥٠ میلیون تومان را دارد؟
٢-آیا سقز و این تیم از نظر فنى و بازیکن توان حضور در مسابقات کشورى را دارد؟

٣-آیا پیشکسوتان و جامعه فوتبال سقز یکدل و همراه این تیم خواهند بود؟


بعد از چندین قهرمانى توسط تیم هاى فوتبال رده پایه شهردارى در مسابقات استانى و کشورى و صعود به لیگ برتر نوجوانان کشور،قهرمانى و صعود تیم فوتسال ساکاپخش به لیگ دسته اول کشور،اکنون سقز با قهرمانى در لیگ برتر فوتبال بزرگسالان به روزهاى پرافتخار خود در استان کردستان برگشته است و ادامه این راه و پیشرفت مستلزم پشتیبانى همه پیشکسوتان و بزرگان فوتبال و استفاده صحیح و درست در آینده از اسپانسر هاى جذب شده مى باشد.
اسپانسرهایى که در مقاطعى بسیار خوب وارد عرصه مستطیل سبز شدند،اما با سواستفاده و استفاده نادرست از آنها، از فوتبال نگاه کردن هم بیزار شدند.

سقز همچون بوکان و سایر شهرهاى اطراف قطعا میتواند و شایستگى حضور در مسابقات کشورى را دارد و این مهم باید با برنامه ریزى درست همگام شود تا شاهد سقوط و یا نتایج بد در مسابقات نباشیم.

کادر فنى تیم تربیت سقز:سرپرست محمد راهنما،مربیان:احمد اسماعیلى،ابوبکر جبرئیلى،اسماعیل تیفورى،طاهر نجفى،،ایوب سعیدى

اسامى بازیکنان:حسین مسلمى،ستار هدایتى،مهدى فیضى،پویا رحیمى،فاتح سعیدى،امید رنجبر،خالد صالحى،اسماعیل صالحى،هیمن زارعى،منصور رحیمى،آروین عنبرى،مهران علیپور،بهنام محمدى،صنعان نصیرى،هوشنگ رستمى،محمد نیک خواه،حامد صالحى،ذکریا رشیدى،شاهو حسن زاده

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 780618
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.