معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: مدیریت موفق در شهرداری‌ها حتما مستلزم داشتن اختیارات کافی، منابع مالی قوی و مشارکت عمومی شهروندان است و شهرداریها و شوراها باید زمینه این مهم را فراهم کنند.

به گزارش ایلنا، امیر قادری روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه شهردار سابق و فعلی شهر بانه اظهار کرد: شهرداری عرصه بسیار مهمی است و با توجه به ماهیت و ذاتی که دارد و نهادی عمومی محسوب می شود، لذا کار کردن در آن بسیار مهم و حساس است.

وی با باین اینکه امروزه شهرها با گذشته تفاوت اساسی یافته اند و اکنون مدیریت شهری از پیچیدگی خاصی برخوردار است، دلیل آن را وجود شهروندان با فرهنگهای مختلف عنوان کرد و گفت: این ساکنان با این فرهنگ های گوناگون در یک سکونتگاه به نام شهر زندگی می کنند و این کار مدیریت شهری را دشوار می کند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد نیز نیازمند تغییر قانون هستیم، تأکید کرد: اگر در کشور شوراهای شهر یکپارچه و موفق عمل کنند، اختیاراتی که از شهرداریها جدا و به سایر دستگاه ها واگذار شده است، در دل شهرداری و مدیریت شهری قرار خواهد گرفت و عرصه مدیریت شهری در شهرداریها متمرکز خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه عرصه مدیریت شهر ارتباط مستقیمی با مردم دارد، افزود: زمانی جمعیت شهرنشین 30 درصد و روستانشین 70 درصد بود و امروز این نسبت بالعکس شده است.

قادری ادامه داد: اگرچه هنوز به نسبت کشوری، جمعیت روستایی کردستان بیشتر است، اما روند شهرنشینی در حال افزایش است و لذا باید مدیریت شهری را دچار تغییرات اساسی کنیم.

وی در ادامه شهر بانه را دارای شرایط خاصی عنوان کرد و گفت: ساخت و ساز غیرمجاز امروزه در برخی شهرها وجود دارد و حریم شهرها و اراضی کشاورزی که نقش مهمی در تولید دارند، در معرض تهدید قرار گرفته اند، لذا برای جلوگیری از این خطر و حفظ این منابع برای نسلهای آینده باید با ساخت و سازهای غیرمجاز مقابله شود.

معاون عمرانی استاندار کردستان با تأکید بر اینکه قانون، جلوگیری از ساخت وساز غیرمجاز را جزو وظایف شهرداری قرار داده است، گفت: اما مدیریت جامع و کامل این مسئله نیازمند یکپارچگی و همکاری همه دستگاه ها است.

قادری تأکید کرد: دولت آماده حمایت همه جانبه از شهرداریها و شوراهای اسلامی است. 

در این مراسم وریا وثوقی به عنوان شهردار جدید بانه معرفی و جایگزین بابک رستم پور شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.