به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین فیروزى در همایش استانى بزرگداشت روز آمار و برنامه ریزى، اظهار داشت: آمار و اطلاعات زیربناى برنامه ریزى و برنامه ریزى زیربناى توسعه است بنابراین براى رسیدن به توسعه نیازمند استفاده درست و اصولى از آمار و اطلاعات هستیم.
وى در تاکید بر اهمیت تهیه و استفاده صحیح از آمار و اطلاعات خاطرنشان کرد: تربیت نیروى انسانى در دانشگاه ها باید متناسب با نیاز بازار کار باشد اما بیشتر در رشته هایى نیرو تربیت کردیم که بازار کار آنها اشباع است و این امر هدر رفت سرمایه هاى کشور را در پى دارد.
فیروزى در این خصوص افزود: نرم افزارها و ذهن افزارها، به راحتى قابل جبران نیست و جزو منابع تجدید ناپذیر کشور هستند.
معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان آمار و اطلاعات را با حکمرانى مطلوب مرتبط دانست و گفت: استفاده صحیح از آمارِ درست موجب مى شود رابطه میان دولت و ملت شفاف و صادقانه باشد و در جامعه عدالت جارى گردد.
وى در ادامه سخنان خود، بر لزوم آموزش استفاده صحیح از آمارها تاکید کرد و اذعان داشت: غالبا مدیران فوبیاى استفاده از آمار دارند و این ترس باید با آموزش برطرف شود.
فیروزى در پایان ضمن تقدیر از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزى استان در خارج کردن تنظیم آمار از حالت سنتى، گفت: لازم بود آمارها به گونه اى تنظیم شود که همه بتوانند از آن استفاده کنند و این اقدام مبناى توسعه سریعتر و کم هزینه تر براى استان خواهد شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 777535
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.