دبیر کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای بهداشتی آرایشی کردستان گفت: 50 درصد کالاهای آرایشی و بهداشتی افزون بر قاچاق، تقلبی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامبیز حسن‌زاده امروز در نشست با اعضای سازمان‌های مردم نهاد که در استانداری تشکیل شد با بیان اینکه استان‌های مرزی مورد هجمه کالاهای قاچاق هستند، افزود: از آنجا که منبع کالاهای قاچاق نامعلوم است افزون بر اقتصاد به لحاظ روحی و روانی نیز آسیب‌هایی به بدنه جامعه وارد می شود.

وی اظهار داشت: اقلامی نظیر لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و مواد خوراکی چنانچه به شکل قاچاق وارد شوند سلامت افراد را با خطر مواجه می سازد.

حسن زاده خطر بیوتروریسم را جدی تلقی کرد و گفت: در این راستا از طریق سازمان‌های های مردم نهاد می توان مردم را از مضرات استفاده از این کالاها آگاه کرد.

دبیر کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای بهداشتی آرایشی کردستان با بیان اینکه میان عرضه و تقاضا بالانس وجود دارد ابراز داشت: چنانچه این تعادل به سمتی پیش رود که وزن تقاضا از عرضه سنگین تر باشد عزم سودجویان به ورود این کالاها بیشتر می شود.

حسن زاده تاکید کرد: با این وجود نیاز است تولیدات اقلام آرایشی و بهداشتی با کیفیت بیشتری تولید شود که این امر زمینه ایجاد شغل را برای افراد جویای کار مهیا و هم سلامت محصول را تضمین می کند.

وی ادامه داد: حدود 50 درصد کالاهای آرایشی و بهداشتی افزون بر قاچاق، تقلبی هستند و از آن جا که سن مصرف لوزام آرایشی در کشور پایین آمده و  در کنار آن بهره مندی از این محصولات به صورت روزمره آسیب زاست می طلبد نظارت بیشتری بر ورود این کالا ها صورت گیرد.

حسن زاده گفت: تنها از طریق آموزش و اطلاع رسانی از طریق سمن ها پدیده ی قاچاق قابل پیشگیری و کنترل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.