رضا باجلانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این جشنواره ویژه بانوان برگزار خواهد شد افزود: نهادهای دیگر همانند بخشداری و دهیاران بخش مرکزی، صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری و شبکه بهداشت و درمان در برگزاری این جشنواره همکاری خواهند کرد.
وی با بیان اینکه این جشنواره با عنوان (دا) برگزار خواهد شد اظهار کرد: بانوان از ظرفیت‌های مهم و مورد توجه در هر حوزه‌ای هستند که باید به صورتی ویژه مورد توجه قرار گیرند.
باجلانی توجه امروز به حوزه بانوان را موثر در اصلاح آینده جامعه دانست و اضافه کرد: برگزاری انواع جشنواره‌ها و دیگر برنامه‌های فرهنگی ویژه بانوان امری است که باید بیشتر در شهرستان به آن پرداخت شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان کامیاران با اشاره به اینکه این جشنواره محدودیتی در رده‌های سنی مختلف ندارد، گفت: جشنواره نشاط و امید نخستین برنامه فرهنگی این حوزه در سال جدید است.
باجلانی با بیان اینکه باید از حداکثر امکانات موجود برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره استفاده کرد افزود: تشویق بانوان برای شرکت در کارهای فرهنگی و ترویج فرهنگ ورزش در جامعه از جمله اهداف مهم برگزاری این جشنواره ها است.
وی در خصوص شرایط و آیتم های مختلف بخش ورزشی این جشنواره اظهار کرد: بخش های مختلف این جشنواره شامل بازی های روستایی و بومی محلی مانند طناب کشی و دال پلان که هر کدام از آنها به صورت تیمی برگزار می شود.
به گفته او در بخش فرهنگی این جشنواره بانوان روستایی با پخت غذا و صنایع دستی که باید از تولیدت دست سازه خود آنها باشد باهم به رقابت خواهند پرداخت.
به گزارش ایرنا، با توجه به اینکه این جشنواره در هر 2بخش ورزشی و فرهنگی در قالب تیم های سه نفر برگزار می شود تمامی تیم ها در قسمت های مختلف باید حداکثر تا 9 اردبیهشت آمادگی خود را همراه با اسامی نفرات به بخشداری مرکزی یا اداره ورزش و جوانان شهرستان کامیاران اعلام کنند.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
**خبرنگار: ژاله گرگانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.