بە گزارش ایرنا از پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ عبدالمحمد زاهدی در سفربە تهران و دیداردکتر خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعە راه‌های کشور افزود: در این دیدار مقرر شد کە عملیات اجرایی قطعات باقیماندە ازاین کریدور در پنج قطعە و در فاصلە شهرستان‌های کامیاران تا بوکان از اول اردیبهشت امسال در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشارە بە اینکە تاکنون پیمانکار سە قطعە از این بزرگراە بە طول 5٦ کیلومتر انتخاب شدە است افزود: این قطعات شامل مسیر سقز بە بوکان بە طول 27 کیلومتر، زرینە بە ایرانخواە 1٨/5 کیلومتر و مسیر دانشگاە آزاد از سنندج بە گردنە دڕکە بە طول 10/5 کیلومتر است.
زاهدی ادامە داد: علاوە برتسریع در اجرای این قطعات مقرر شدە است کە در اسرع وقت نسبت بە انتخاب پیمانکار برای 2 قطعە باقیماندە نیز اقدام شود.
استاندار کردستان همچنین از تخصیص 24 میلیارد ریال از محل اسناد خزانە برای پروژە چهار خطەکردن گردنە صلوات آباد سنندج خبر داد و اضافە کرد: عملیات ریل گذاری راە آهن همدان بە سنندج نیز اجرایی می‌شود.
زاهدی با اشارە بە اینکە دکتر روحانی در آیندە نزدیک راە آهن تهران همدان را افتتاح می کنند گفت: مقرر شد کە همزمان با سفر رئیس جمهور و افتتاح خط راە آهن تهران همدان، ریل گذاری بە سمت سنندج نیز اجرایی شود.
وی افزود: بنابر توافقات صورت گرفتە پیمانکار برای قطعات فاقد پیمانکار انتخاب و قطعات دارای پیمانکار اجرای پروژە را تسریع خواهند کرد.
کریدور شمال - جنوب به طول یک هزار و 450 کیلومتر،دارای ویژگی های ملی، منطقه ای و بین الملی بوده و کوتاه ترین مسیر خشکی اتصال اتحادیه اروپا به خلیج فارس است.
این کریدور 10 پایانه مرزی غرب کشور را به داخل وصل کرده و یک سوم مرزهای کشور را پوشش می دهد.
320 کیلومتر از این کریدور در استان کردستان قرار دارد که از این مقدار تاکنون 120 کیلومتر به بهره برداری رسیده و 200 کیلومتر باقی مانده در پنج قطعه دیگر در دست احداث است.
3020/
**دریافت کننده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.