به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا سید احسن حسینی در خطبه های آخرین نماز جمعه سنندج در سال 95 افزود: بدون شک مردم جهان این جنایت وحشیانه را هیچگاه فراموش نخواهند کرد و برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.
وی گفت: هر کس دچار جنایت و ظلم شود خداوند او را نابود می کند؛ همچنانکه صدام نیز به این عاقبت دچار شد.
ماموستا حسینی در ادامه به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: طبق فرمایش رهبری، دشمنان به دنبال تخریب روح امید در میان مردم هستند؛ بنابراین با وجود تمامی مشکلات، باید هوشیار باشیم تا دشمن درون کشور رخنه نکند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هدف دشمن را تخریب باورهای اساسی و وحدت مردم می دانند اضافه کرد: طبق توصیه ایشان، باید مراقب باشیم وحدت ملی دچار خدشه نشود؛ چرا که در سایه وحدت می توانیم نظام را از گزند حفظ کنیم.
امام جمعه موقت سنندج در ادامه به خصوصیات بندگان مخلص خدا اشاره کرد و گفت: اولین خصیصه آنان، عشق به خدا و شریعت وی است.
ماموستا حسینی ادامه داد: یکی دیگر از خصلت های بندگان راستین خداوند، شفقت و مهربانی آنان است و هر آنچه را که برای خود می خواهند برای دیگر مومنان نیز جایز می دانند.
وی با بیان اینکه سومین وی‍ژگی بندگان مخلص پروردگار، سلوک عزت مندانه آنان است افزود: آنان با عزت و کرامت زندگی می کنند و اجازه نمی دهند کفار به دین و شریعت اسلام اهانت کنند.
ماموستا حسینی ادامه داد: یکی دیگر از خصایل بندگان پاک خدا، مجاهد بودن آنان است و با جان و مال خود در مقابل دشمن و نفس اماره جهاد می کنند.
وی با بیان اینکه پنجمین خصلت بندگان مخلص خدا، سلوک شجاعانه است افزود: آنان هیچ گاه از منع و سرزنش مردم خوفی ندارند و همواره به دنبال رضای پروردگار یکتا هستند.
ماموستا حسینی به حلول سال نو خورشیدی نیز اشاره کرد و گفت: همه وظیفه داریم از مهمانان نوروزی به درستی استقبال و آنان را مورد تکریم قرار دهیم.
حملهٔ شیمیایی به حلبچه که به کشتار حلبچه یا جمعهٔ خونین نیز شناخته می‌شود، یک نسل‌کشی مردم کُرد بود که در ۱۶ مارس ۱۹۸۸ (25 اسفند 1366) توسط نیروهای دولتی عراقی در شهر حلبچهٔ کردستان عراق، طی روزهای پایانی جنگ ایران و عراق روی داد و حدود پنج هزار تن از مردم غیرنظامی قتل عام شدند.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.