به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در جریان دیدار معاون رئیس جمهور از روستای 'کولان' و در مسجد این روستا افزود: 17 هزار و 431 خانوار در شعاع 20 کیلومتری مرز شامل این طرح می شوند که امید می رود به معیشت این مرزنشینان کمک کند.
وی با اشاره به پیگیری استانداری کردستان برای ادامه این طرح از سوی وزارت نفت، اظهار کرد: هفت شرکت تعاونی و 14 کارگزار، صادرات نفت گاز به اقلیم کردستان عراق را انجام می دهند.
زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راه سخت و طولانی برای تصویب مناطق آزاد بانه و مریوان طی کردیم ادامه داد: برای سومین بار پس از تصویب در شورای عالی مناطق آزاد و دولت، لایحه به مجلس رفته است.
وی با یادآوری اینکه این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس هم به تصویب رسیده است، افزود: اگر مجلس این لایحه را به تصویب برساند تاثیرجدی در پیشرفت و توسعه این منطقه می گذارد.
وی گفت: منطقه آزاد بانه و مریوان تنها منطقه ای تجاری و صنعتی نخواهد بود بلکه از نظر گردشگری نیز پر رونق خواهد بود.
استاندار کردستان یکی از مطالبات مردم مریوان را اصلاح جاده سنندج – مریوان بیان کرد و افزود: یکی از مشکلات مردم منطقه این جاده است که تصادفات وحشتناکی در آن روی می دهد و هر بار تعدادی جان خود را از دست می دهند و افرادی نیز مصدوم می شوند.
رحیم میدانی معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو به همراه جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور که نماینده معین دولت در کردستان ستاد اقتصاد مقاومتی است امروز پنجشنبه به این استان سفر کردند.
6108/ 3020
**خبرنگار: امید بهمنی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.