علی خداویسی روز دوشنبه در هشتمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: در این مدت همچنین ۴۹۲ هزار و ۱۳۱ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و پنج میلیون و ۵۲۶ هزار و ۷۷۱ قلم داروی قاچاق دراستان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۵۴ درصد کاهش و ۳۹ درصد افزایش روبرو شده‌ایم.

وی با اشاره به کشف ۵۵ هزار و ۶۳۲ دستگاه تجهیزات دریافت ماهواره قاچاق و افزایش ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: در این مدت میزان کشفیات لوازم صوتی و تصویری قاچاق در استان نیز پنج هزار و ۹۹۱ دستگاه با ۳۴ درصد رشد بوده است.

 دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان افزود: کشفیات مشروبات الکلی در سال جاری نیز ۱۹۵ هزار و ۲۸۹ بطر و قوطی با ۱۱ درصد کاهش بوده است، ضمن اینکه  ۴۳ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۱۰۰ نخ سیگار نیز کشف شده است.

 وی یادآور شد: در مجموع امسال(اول فروردین تا پایان آذر) چهار هزار و ۴۱ فقره پرونده تشکیل شده و  در این رابطه ۲ هزار و ۲۵۲ نفر دستگیر شدند که ۲۷ درصد بیشتر از سال گذشته بودن است.
 

صدور بیش از سه هزار و ۷۰۰ مجوز صدور دام از کردستان به سایر استان‌های کشور

مدیرکل دامپزشکی کردستان نیز در این جلسه گفت:  در ۹ ماهه امسال آمار مجوزهایی که از استان به سایر استان‌های کشور صادر شده  در زمینه دام سبک سه هزار و ۶۰۹ بوده که ۲۵۳ هزار و ۶۸ راس را شامل می‌شود  و در زمینه دام سنگین نیز ۱۲۰ مجوز با ۲هزار راس بوده است.

مجتبی ورمقانی افزود: در مجوزهایی که از استان‌های دیگر وارد کردستان شده نیز ۷۲۷ مجوز دام سنگین وارد استان شده که شامل هست هزار راس بوده است.

وی یادآور شد: در این مدت همچنین ۵۵ مجوز واردات دام سبک از سایر استان‌های کشور به این استان صادر شده  شامل چهار هزار راس است.

 

تشکیل ۸۹۶ پرونده قاچاق دام در کردستان

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان نیز در این جلسه گفت:  از اول امسال تاکنون ۱۵ فقره  پرونده دام سبک شامل ۷۶۶راس و ۱۸ فقره پرونده دام سنگین شامل ۱۳۰ راس در استان تشکیل شده است.

نجیم حسینی افزود: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون  ۸۹۶ پرونده قاچاق دام سبک و سنگین در استان تشکیل شده است، ضمن اینکه این قاچاق‌ها نیز از طریق چرای دام در شهرهای مریوان، سروآباد و بانه بوده که قاچاقچیان روستاهای مرزی قصد انتقال داشته‌اند.

وی یادآور شد: در فصل پاییز و زمستان نیز قاچاق دام صورت نمی‌گیرد و بدلیل نزولات جوی در مناطق مرزی حتی از طریق چرای دام نیز قاچاق انجام نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.