نورعلی خزایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش شیرخوارگان حسینی هر سال در جمعه اول ماه محرم با حضور مادران و کودکان نوزاد و شیره خوارشان در شهرهای استان در حسینیه‌ها، مهدیه‌ها و مساجد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال برای برگزاری این همایش ۲۴ نقطه شهری و روستایی در نظر گرفته شده است، افزود: مکان های تعیین شده برای برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مرکز استان مهدیه و مکتب الزهرا (س) سنندج است.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی کردستان مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی روحانیون را از جمله برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی در استان اعلام کرد و یادآور شد: در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور یافته و شرکت‌کنندگان گهواره نمادین حضرت علی اصغر(ع) را در مجلس می‌گردانند.

وی اضافه کرد: این همایش هر سال با استقبال گسترده مادران و کودکان برگزار شده و پیش‌بینی می‌شود امسال باشکوهتر از سال‌های قبل در سطح استان کردستان برگزار شود.

همایش شیرخوارگان حسینی آیین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند؛  این مراسم در صبح نخستین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برای برگزاری این آیین تشکیل شده و مراسم شیرخوارگان حسینی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ شمسی در تهران برگزار شد و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان برگزار می‌شود.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.