سرهنگ حسن عسگری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه کردستان در زمینه مواد مخدر در ردیف استانهای پاک کشور قرار دارد، افرادی ممکن است از این فرصت سوءاستفاده کرده و با اجاره زمین‌های کشاورزی، اقدام به کشت مواد مخدر در آنها کنند.

وی اضافه کرد: مالکان زمین‌های کشاورزی در صورت اجاره زمین به افراد غریبه مراقب و حساسیت بیشتری نسبت به این افراد داشته باشند زیرا امکان سوءاستفاده و کشت مواد مخدر وجود دارد البته سپاه با افرادی که قصد آسیب رساندن به مردم بویژه جوانان را دارند، هوشیار است و با متخلفان بشدت برخورد می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سنندج یادآور شد: ۱۰ روز پیش گزارشی مردمی مبنی بر کشت ماده مخدر ماری جوانا در مزرعه‌ای کوچک در منطقه عمومی کلاترزان دریافت شد که پس از کار اطلاعاتی و پیگیری‌های بیشتر، در همان منطقه پنج مزرعه کشت ماری جوانا کشف شد.

سرهنگ عسگری با بیان اینکه در این مزارع پنج هزار بوته ماری جوانا (حدود یک هکتار) کشت شده بود، افزود: در صورت برداشت (۲ هفته دیگر) ارزش هر کدام از بوته‌ها ۱۰ میلیون ریال برآورد شده بود.

وی از دستگیری سه نفر در این رابطه و تحویل آنان به مراجع قضایی خبر داد و گفت: این افراد زمین‌ها را به بهانه کشت داروهای گیاهی اجاره و از عدم آگاهی مردم سوءاستفاده و اقدام به کشت ماری جوانا به جای د اروی گیاهی کرده بودند.

فرمانده ناحیه سپاه سنندج با اشاره به اینکه تمام این پنج هزار بوته جمع آوری و امحا شد، تاکید کرد: این افراد اطراف زمین را با گل آفتابگردان پوشانده بودند تا مردم از کشت ماده مخدر در داخل زمین مطلع نشوند.

سرهنگ عسگری با بیان اینکه ارتفاع بوته‌های ماری جوانا حدود ۲ متر است، یادآور شد: افراد سودجو به دلیل ناآگاهی ساکنان منطقه، کشت خود را داروهای گیاهی معرفی کرده و توانسته بودند به هدف خود دست پیدا کنند.  

ماری‌جوانا که در فرهنگ عامه با نام‌های علف و گل نیز شناخته می‌شود، یک داروی فعال‌ کننده روان است که از برگ و گل گیاه شاه‌دانه به‌دست می‌آید و از آن برای اهداف تفریحی یا درمانی بهره می‌برند.

تَمدد اعصاب، سرخوشی، درون‌نگری، خنده زیاد و افزایش اشتها از مهم‌ترین آثار دلخواه ذهنی و جسمی ماری‌جوانا به شمار می‌رود که باعث استفاده تفریحی از آن شده‌ است.

از عوارض جانبی مصرف آن می‌توان به کاهش حافظه کوتاه‌مدت، خشکی دهان، سرخی دیدگان، اختلال در مهارت‌های حرکتی، و گاهی احساس اضطراب و وحشت اشاره کرد.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.